Pregled bibliografske jedinice broj: 1123557
Utvrđivanje razlike u kinantropološkim obilježjima učenika s kohlearnim implantatom uključenih u obveznu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture sa stajališta etiologije
Utvrđivanje razlike u kinantropološkim obilježjima učenika s kohlearnim implantatom uključenih u obveznu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture sa stajališta etiologije, 2021., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1123557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utvrđivanje razlike u kinantropološkim obilježjima učenika s kohlearnim implantatom uključenih u obveznu nastavu tjelesne i zdravstvene kulture sa stajališta etiologije
(Determining differences in kinantrophological characteristics of students with cochlear implants included in the compulsory teaching of physical education from the standpoint of etiology)
Autori
Župan Tadijanov, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Kineziološki fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.02
Godina
2021
Stranica
87
Mentor
Vidranski, Tihomir ; Trotić, Robert
Ključne riječi
kohlearni implantat, motorički razvoj, motoričke sposobnosti
(cochlear implant, motor development, motor skills, school children)
Sažetak
Oštećenje sluha ubraja se u jedno od najčešćih prirođenih oštećenja i u prosjeku se javlja u 1 do 3 djece na 1000 novorođenčadi i ono osim što uzrokuje nemogućnost komunikacije djeteta sa svijetom, ima velik utjecaj i na emocionalni, socijalni, ali i na motorički razvoj djeteta. Dosadašnja istraživanja o motoričkom razvoju djece s kohlearnim implantatom jesu malobrojna i uglavnom im je predmet istraživanja bila ravnoteža, dok se mali broj istraživanja bavio samo dijelom široke lepeze motoričkih sposobnosti djece s kohlearnim implantatom te su im rezultati kontradiktorni. Cilj istraživanja bio je ispitati razlike u kinantropološkim obilježjima među skupinama učenika s kohlearnim implantatom uzimajući u obzir različitu etiologiju oštećenja sluha i učenika bez oštećenja sluha. Nadalje, istraživanjem su se željele utvrditi i razlike među navedenim skupinama s obzirom na spol, dob, dodatnu tjelesnu aktivnost, dob nastanka oštećenja sluha i dob kohlearne implantacije. Istraživanjem je obuhvaćeno ukupno 70 ispitanika bez oštećenja sluha i 70 ispitanika s kohlearnim implantatom, dobi 6 do 18 godina, koji su uključeni u redoviti osnovnoškolski ili srednjošklolski sustav obrazovanja Republike Hrvatske. Skupina ispitanika s kohlearnim implantatom dodatno je podijeljena s obzirom na etiologiju oštećenja sluha na dvije skupine – ispitanici sa stečenim oštećenjem sluha (n:33) i ispitanici s urođenim oštećenjem sluha (n:37). Za utvrđivanje motoričkih sposobnosti rabljena je druga inačica testa Bruininks- Oseretsky Test of Motor Proficiency. Kontrolne varijable jesu dob, spol, vrijeme nastanka oštećenja sluha, dob ugradnje kohlearnog implantata i uključenost u dodatnu tjelesnu aktivnost izvan redovite nastave tjelesne i zdravstvene kulture, te etiologija oštećenja sluha. Rezultati ovog istraživanja upućuju na to da učenici s kohlearnim implantatom različite etiologije oštećenja sluha imaju značajno slabije razvijenu, ne samo ravnotežu, kako je to uočeno dosadašnjim istraživanjima, nego cjelokupnu finu i grubu motoriku od učenika bez oštećenja sluha. S obzirom na etiologiju oštećenja sluha, utvrđeno je kako učenici s kohlearnim implantatom koji imaju stečeno oštećenja sluha, imaju značajno izraženiji deficit u većem broju mjerenih motoričkih sposobnosti od učenika s urođenim oštećenjem sluha. Također, kod iste skupine učenika sa stečenim oštećenjem sluha uočeno je kako s obzirom na dodatnu tjelesnu aktivnost njihov uspjeh u motoričkim sposobostima ne raste. Sve navedeno ide u prilog zaključku da kod stečenih oštećenja sluha razvoj motoričkih sposobnosti djece ipak je nešto slabiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Kineziologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek