Pregled bibliografske jedinice broj: 1123435
Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju
Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju // Govor : časopis za fonetiku, 37 (2020), 2; 179-204 doi:https://.org/10.22210/govor.2020.37.09 (domaća recenzija, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1123435 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sintaktičke sposobnosti djece koja mucaju
(Syntactic skills of children who stutter)
Autori
Leko Krhen, Ana ; Hržica, Gordana ; Kokot, Natalija
Izvornik
Govor : časopis za fonetiku (0352-7565) 37
(2020), 2;
179-204
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
dječji jezik, mucanje, sintaktičke sposobnosti, prosječna duljina komunikacijske jedinice, gustoća klauza
(child language, stuttering, syntactic abilities, mean length of communication unit, clausal density)
Sažetak
Ideja o povezanosti mucanja i jezika potiče istraživanja niz godina, no rezultati nisu jednoznačni. Neka su istraživanja pokazala da su jezične sposobnosti djece koja mucaju (DKM) slabije, dok druga nisu utvrdila razlike u odnosu na vršnjake urednoga govornog razvoja (DKNM). Ciljevi su rada ispitati razlike u razumijevanju i proizvodnji sintaktičkih struktura između djece koja mucaju i djece koja ne mucaju, te ispitati povezanost sintaktičkih sposobnosti djece koja mucaju i jakosti mucanja. U istraživanju je sudjelovalo petnaestero djece koja mucaju i petnaestero koja ne mucaju. Jakost mucanja ispitana je instrumentom za ispitivanje jakosti mucanja (Stuttering Severity Instrument – SSI). Korišten je i test razumijevanja gramatike (TROG-2:HR) te hrvatska inačica višejezičnoga instrumenta za procjenu pripovijedanja (Multilingual Assessment Instrument for Narratives – MAIN). Izračunate su prosječna duljina komunikacijske jedinice, koja je pokazatelj sintaktičke složenosti u jezičnoj proizvodnji, te gustoća klauza. Viši rezultat na ovoj mjeri znači da je ispitanik u nekome jezičnom uzorku upotrijebio više zavisnosloženih rečenica. Rezultati su pokazali da se DKM ne razlikuje od DKNM-a na testu TROG- 2:HR, kao ni prema prosječnoj duljini komunikacijske jedinice i gustoći klauza (pismeno i usmeno). Ne postoji značajna povezanost između jačine mucanja i prosječne duljine komunikacijske jedinice i gustoće klauza. Rezultati se mogu tumačiti u smjeru nepostojanja razlika u jezičnim sposobnostima dviju skupina ispitanika, ali ih je potrebno oprezno interpretirati zbog mogućega utjecaja terapije na jezične sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
UIP-2017-05-6603 - Višerazinski pristup govornom diskursu u jezičnom razvoju (MultiDis) (Hržica, Gordana, HRZZ - 2017-05) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus