Pregled bibliografske jedinice broj: 1123262
Klijentelizam i mladi u Hrvatskoj: komparativni uvid u (ne)prihvaćanje korištenja veza i poznanstava
Klijentelizam i mladi u Hrvatskoj: komparativni uvid u (ne)prihvaćanje korištenja veza i poznanstava // HRVATSKA U RALJAMA KLIJENTELIZMA knjiga sažetaka / Radman, Goran ; Kotarski, Kristijan (ur.).
Zagreb: Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo, 2019. str. 13-13 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1123262 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Klijentelizam i mladi u Hrvatskoj: komparativni
uvid u (ne)prihvaćanje korištenja veza i
poznanstava
(Clientelism and youth in Croatia: Comparative
analysis of attitude towards using connections
and aquaintances)
Autori
Ilišin, Vlasta ; Gvozdanović, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
HRVATSKA U RALJAMA KLIJENTELIZMA knjiga sažetaka
/ Radman, Goran ; Kotarski, Kristijan - Zagreb : Centar za demokraciju i pravo Miko Tripalo, 2019, 13-13
Skup
Hrvatska u raljama klijentelizma: politike, postupci i posljedice trgovanja institucionalnom moći
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.02.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
klijentelizam, mladi, Hrvatska, Jugoistočna Europa
(clientelism, youth, Croatia, Southeast Europe)
Sažetak
Mladi u Hrvatskoj već dva desetljeća kao dominantne društvene norme i vrijednosti prepoznaju korištenje veza i poznanstava koje predstavljaju predvidiv sistem potpore i svojevrsnu zamjenu za nedovoljno djelotvorne institucionalne, formalne kanale za postizanje različitih individualnih i društvenih ciljeva. Sukladno takvoj percepciji društvene stvarnosti mladi opravdavaju korištenje personaliziranih veza u formalnom kontekstu osobito u pogledu zapošljavanja i „obavljanja“ poslova. Ta tendencija je posebno vidljiva u usporedbi sa stavovima mladih iz drugih zemalja jugoistočne Europe. U svrhu prikaza dinamike percepcije društvenih vrijednosti koje ukazuju na (ne)prihvaćanje klijentelističkih oblika ponašanja tijekom dva desetljeća u Hrvatskoj koriste se podaci iz reprezentativnih nacionalnih istraživanja mladih iz 1999., 2004., 2013. i 2018. godine. Također, uspoređuju se stavovi mladih iz Hrvatske s onima iz jugoistočne Europe prema ponašanjima koja s jedne strane podržavaju razvoj klijentelizma, a s druge strane ukazuju na postojanje i djelotvornost neformalnih klijentelističkih mreža (Istraživanja mladih u jugoistočnoj Europi, Zaklada Friedrich Ebert, 2018.)
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb