Pregled bibliografske jedinice broj: 1123249
Pjevački zbor kao dio jezgrovnoga kurikuluma umjetničkoga odgoja i obrazovanja
Pjevački zbor kao dio jezgrovnoga kurikuluma umjetničkoga odgoja i obrazovanja // Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didaktički izazovi II – Je li novo staro? / Peko, A. (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 72-73 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1123249 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pjevački zbor kao dio jezgrovnoga kurikuluma
umjetničkoga odgoja i obrazovanja
(Choir as Part of the Core Curriculum in the
Artistic Education)
Autori
Svalina, Vesna ; Bašić, Sunčana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didaktički izazovi II – Je li novo staro?
/ Peko, A. - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 72-73
Skup
Međunarodna znanstvena i stručna konferencija Didaktički izazovi II – Je li novo staro?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.05.2016. - 21.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
umjetnički odgoj i obrazovanje, jezgrovni kurikulum, pjevački zbor, učenici glazbene škole, javni nastupi sa zborom, sudjelovanje na međunarodnim glazbenim manifestacijama
(artistic education, core curriculum, choir, students of music school, public performances with the choir, participation in international music)
Sažetak
U glazbenim školama pjevački zbor nije tek jedna od ponuđenih izvannastavnih aktivnosti, kao što je to slučaj u općeobrazovnim školama, nego je to redoviti nastavni predmet koji uz druge stručne glazbene predmete predstavlja dio jezgrovnoga kurikuluma glazbenoga odgoja i obrazovanja. U ovom radu prikazat ćemo istraživanje u kojemu su sudionici bili učenici koji polaze nastavu zbora u Glazbenoj školi Franje Kuhača Osijek. Riječ je o školi koja je posebna po tome što se u njoj nastava zbora organizira tako da se tijekom godine s učenicima priprema umjetnički program koji se redovito prezentira i javno, i to ne samo na koncertima u organizaciji škole, na lokalnom nivuo, nego i na značajnijim manifestacijama (zborskim festivalima i natjecanjima) na državnoj i međunarodnoj razini. Osim pripremanja zborskoga repertoara, učenike se povremeno uključuje i u manje projekte koji se provode s ciljem što boljega doživljavanja i razumijevanja klasične glazbe te boljega povezivanja umjetničkih djela s društvenom sredinom i povijesnim okolnostima. U tim projektima dolazi do prožimanja nastavnih sadržaja triju različitih predmeta: zbora, povijesti glazbe i glazbenih oblika. Rezultati istraživanja pokazuju da su učenici koji polaze nastavu zbora u osječkoj glazbenoj školi vrlo motivirani za ovaj oblik skupnoga muziciranja. Zanimljivo je da ih za pjevanje u zboru najviše motivira sama glazba, a u nešto manjoj mjeri javni nastupi sa zborom, mogućnost osvajanja nagrada na natjecanjima te druženje s vršnjacima. Učenici navode da kroz pjevanje u zboru, putovanja na festivale i natjecanja te različite projektne zadatke glazbu upoznaju na dobar i kvalitetan način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)