Pregled bibliografske jedinice broj: 1122890
Aktivnost slušanja glazbe u nastavi glazbe u osnovnoj školi
Aktivnost slušanja glazbe u nastavi glazbe u osnovnoj školi // Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija / Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena (ur.).
Cetinje: Muzička akademija Univerziteta Crne Gore, 2021. str. 31-32 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1122890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivnost slušanja glazbe u nastavi glazbe u
osnovnoj školi
(Music Listening Activity in Elementary School Music
Teaching)
Autori
Svalina, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Muzička pedagogija - izazov, inspiracija i kreacija
/ Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena - Cetinje : Muzička akademija Univerziteta Crne Gore, 2021, 31-32
ISBN
978-9940-9540-8-6
Skup
Drugi međunarodni simpozijum iz oblasti muzičke pedagogije Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 08.04.2021. - 09.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbe, kurikulum, osnovna škola, slušanje glazbe, učitelji
(music teaching, curriculum, elementary school, listening to music, teachers)
Sažetak
Stupanjem na snagu novog Kurikuluma za nastavni predmet Glazbene kulture za osnovne škole i Glazbene umjetnosti za gimnazije u Republici Hrvatskoj (2019) u hrvatske je osnovne škole uvedena nova koncepcija glazbene nastave. Prema toj koncepciji odgojno-obrazovni ciljevi dostižu se u nastavi glazbe kroz tri domene: A) Slušanje i upoznavanje glazbe, B) Izražavanje glazbom i uz glazbu i C) Glazba u kontekstu. Tijekom prva tri odgojno-obrazovna ciklusa (svih osam razreda osnovne škole) domene A i B su izjednačene, dok je domena C nadopuna domenama A i B te se s njima isprepliće. U okviru domene Slušanje i upoznavanje glazbe učenici trebaju (aktivnim slušanjem glazbe) upoznati glazbu različitih vrsta, stilova, pravaca, steći znanja o glazbeno- izražajnim sastavnicama te naučiti vrednovati glazbu. Dakle, slušanje glazbe i dalje je obvezno, ali nije više i jedino obvezno područje u nastavi glazbe, kao što je to bilo prema Nastavnom planu i programu za osnovnu školu iz 2006. godine. Kako bi se utvrdilo koje mjesto ima danas (odnosno kakvo mjesto treba imati) slušanje glazbe u nastavi glazbe u osnovnoj općeobrazovnoj školi te kolika je važnost slušanja glazbe u odnosu na druga nastavna područja, provedeno je istraživanje u kojemu su sudionici bili učitelji razredne nastave i predmetni učitelji glazbe. Rezultati su pokazali da učitelji razredne nastave i predmetni učitelji glazbe imaju slične stavove o slušanju glazbe. To je nastavno područje po njihovom mišljenju važno, ali ne i najvažnije područje u nastavi glazbe. Učitelji smatraju da slušanje glazbe treba biti ravnopravno s ostalim glazbenim aktivnostima (područjima), a učenike na nastavi glazbe treba upoznati sa svim vrstama glazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesna Svalina
(autor)