Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1122851

Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače u hrvatskom kao J2


Fulgosi, Sanja; Banković-Mandić, Ivančica; Čilaš Mikulić, Marica; Nevistić, Viktorija; Pavičić Dokoza, Katarina; Rafaj Kostelić, Anita
Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače u hrvatskom kao J2 // Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Čakovec, Hrvatska, 2019. (predavanje, recenziran, ostalo, stručni)


CROSBI ID: 1122851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače u hrvatskom kao J2
(Evaluation of the knowledge of the Croatian language for non-reading children in Croatian as J2)

Autori
Fulgosi, Sanja ; Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Nevistić, Viktorija ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Rafaj Kostelić, Anita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni

Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
hrvatski kao J2 ; osnovnoškolska dob ; nečitači ; vještine govorenja ; vještine razumijevanja
(Croatian as J2 ; primary school age ; non-readers ; speaking skills ; comprehension skills)

Sažetak
Rad je prikaz rezultata projekta Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) kojim se nastojalo odgovoriti na nedostatak sustavne pomoći djeci neizvornim govornicima hrvatskog jezika i njihovim nastavnicima u osnovnom obrazovanju na hrvatskom jeziku u RH. Kao rezultat projekta oblikovani su zadaci za provjeravanje poznavanja hrvatskog jezika s detaljnim pojašnjenjima koja mogu poslužiti nastavnicima kao metodički predložak za izradu materijala u nastavi, za djecu kojima su za nesmetano praćenje sadržaja na hrvatskom jeziku potrebni dodatni sati nastave hrvatskog. Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače temelji se na procjeni vještina govorenja i razumijevanja hrvatskog jezika. Vještina govorenja može se ispitati govornom interakcijom, imenovanjem pojmova i pripovijedanjem. Vještina jezičnog razumijevanja može se ispitati razumijevanjem riječi, razumijevanjem i slijeđenjem govornih uputa te razumijevanjem slušanoga teksta u slušanju priče kroz odgovore na pitanja. U sastavljanju ispitnog materijala vodilo se računa o leksičkom i gramatičkom znaju koje može imati inojezični učenik hrvatskog jezika predškolske i rane osnovnoškolske dobi imajući u vidu jezično-kognitivne sposobnosti djece u toj dobi te posebno činjenicu da proces usvajanja jezičnih kategorija još nije dovršen u prvom jeziku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG,
Nacionalni centar


Citiraj ovu publikaciju:

Fulgosi, Sanja; Banković-Mandić, Ivančica; Čilaš Mikulić, Marica; Nevistić, Viktorija; Pavičić Dokoza, Katarina; Rafaj Kostelić, Anita
Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače u hrvatskom kao J2 // Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Čakovec, Hrvatska, 2019. (predavanje, recenziran, ostalo, stručni)
Fulgosi, S., Banković-Mandić, I., Čilaš Mikulić, M., Nevistić, V., Pavičić Dokoza, K. & Rafaj Kostelić, A. (2019) Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače u hrvatskom kao J2. U: Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti.
@article{article, author = {Fulgosi, Sanja and Bankovi\'{c}-Mandi\'{c}, Ivan\v{c}ica and \v{C}ila\v{s} Mikuli\'{c}, Marica and Nevisti\'{c}, Viktorija and Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Rafaj Kosteli\'{c}, Anita}, year = {2019}, keywords = {hrvatski kao J2, osnovno\v{s}kolska dob, ne\v{c}ita\v{c}i, vje\v{s}tine govorenja, vje\v{s}tine razumijevanja}, title = {Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu ne\v{c}ita\v{c}e u hrvatskom kao J2}, keyword = {hrvatski kao J2, osnovno\v{s}kolska dob, ne\v{c}ita\v{c}i, vje\v{s}tine govorenja, vje\v{s}tine razumijevanja}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }
@article{article, author = {Fulgosi, Sanja and Bankovi\'{c}-Mandi\'{c}, Ivan\v{c}ica and \v{C}ila\v{s} Mikuli\'{c}, Marica and Nevisti\'{c}, Viktorija and Pavi\v{c}i\'{c} Dokoza, Katarina and Rafaj Kosteli\'{c}, Anita}, year = {2019}, keywords = {Croatian as J2, primary school age, non-readers, speaking skills, comprehension skills}, title = {Evaluation of the knowledge of the Croatian language for non-reading children in Croatian as J2}, keyword = {Croatian as J2, primary school age, non-readers, speaking skills, comprehension skills}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font