Pregled bibliografske jedinice broj: 1122851
Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače u hrvatskom kao J2
Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače u hrvatskom kao J2 // Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Čakovec, Hrvatska, 2019. (predavanje, recenziran, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1122851 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu
nečitače u hrvatskom kao J2
(Evaluation of the knowledge of the Croatian
language for non-reading children in Croatian
as J2)
Autori
Fulgosi, Sanja ; Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Nevistić, Viktorija ; Pavičić Dokoza, Katarina ; Rafaj Kostelić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
hrvatski kao J2 ; osnovnoškolska dob ; nečitači ; vještine govorenja ; vještine razumijevanja
(Croatian as J2 ; primary school age ; non-readers ; speaking skills ; comprehension skills)
Sažetak
Rad je prikaz rezultata projekta Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) kojim se nastojalo odgovoriti na nedostatak sustavne pomoći djeci neizvornim govornicima hrvatskog jezika i njihovim nastavnicima u osnovnom obrazovanju na hrvatskom jeziku u RH. Kao rezultat projekta oblikovani su zadaci za provjeravanje poznavanja hrvatskog jezika s detaljnim pojašnjenjima koja mogu poslužiti nastavnicima kao metodički predložak za izradu materijala u nastavi, za djecu kojima su za nesmetano praćenje sadržaja na hrvatskom jeziku potrebni dodatni sati nastave hrvatskog. Provjeravanje znanja hrvatskog jezika za djecu nečitače temelji se na procjeni vještina govorenja i razumijevanja hrvatskog jezika. Vještina govorenja može se ispitati govornom interakcijom, imenovanjem pojmova i pripovijedanjem. Vještina jezičnog razumijevanja može se ispitati razumijevanjem riječi, razumijevanjem i slijeđenjem govornih uputa te razumijevanjem slušanoga teksta u slušanju priče kroz odgovore na pitanja. U sastavljanju ispitnog materijala vodilo se računa o leksičkom i gramatičkom znaju koje može imati inojezični učenik hrvatskog jezika predškolske i rane osnovnoškolske dobi imajući u vidu jezično-kognitivne sposobnosti djece u toj dobi te posebno činjenicu da proces usvajanja jezičnih kategorija još nije dovršen u prvom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija, Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG,
Nacionalni centar
Profili:
Ivančica Banković-Mandić
(autor)
Katarina Pavičić Dokoza
(autor)
Marica Čilaš Mikulić
(autor)
Sanja Fulgosi
(autor)