Pregled bibliografske jedinice broj: 1122785
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od slikovnice do popularnoznanstvenog teksta // 32. proljetna škola školskih knjižničara
Hrvatska, 2021. (plenarno, domaća recenzija, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 1122785 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Intelektualni vokabular mladih i čitanje: od
slikovnice do popularnoznanstvenog teksta
(Intellectual vocabulary of young people and
Reading: from the picture book to the popular science
from the picture book to the popular science)
Autori
Peti-Stantić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
32. proljetna škola školskih knjižničara
Mjesto i datum
Hrvatska, 24.03.2021
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
usmeno i pismeno, čitateljska sposobnost, intelektualni vokabular, obrazovanje
(spoken and written, reading capacity, intellectual vocabulary, education)
Sažetak
S obzirom na to da su širina i dubina vokabulara najbolji pokazatelji njihove uspješnosti u obrazovanju, rad na tom segmentu ovladavanja jezikom i čitalačke pismenosti je izuzetno važan. Upravo je intelektualni vokabular, za koji se u nas i prečesto pretpostavlja da bi trebao biti zaduženje učitelja hrvatskoga jezika, i prečesto zanemaren, zato što se smatra da ga mladi usvajaju usput, a da treba tumačiti stručne termine. Kako se i količina i dubina čitanja u klasičnom obliku smanjuju, a povećava se površno čitanje u digitalnom obliku, rad na proširivanju i produbljivanju općeg intelktualnog vokabulara predstavlja osnovnu okosnicu rada na sposobnosti kritičkoga mišljenja mladih. Zbog toga se u radu nude strategije i vježbe za proširivanje i produbljivanje vokabulara potrebnog za sudjelovanje u intelektualnom životu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
IP-2016-06-1210 - Modeliranje mentalne gramatike hrvatskoga: ograničenja informacijske strukture (MEGAHR/MEGACRO) (Peti-Stantić, Anita, HRZZ - 2016-06) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Anita Peti-Stantić
(autor)