Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1122622

Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste


Mišić, Marina
Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1122622 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste
(Analysis of Croatian language textbooks for primary school as text types)

Autori
Mišić, Marina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.04

Godina
2018

Stranica
79

Mentor
Petrović, Bernardina ; Kolak, Ante

Ključne riječi
udžbenici hrvatskoga jezika, didaktičko-metodičko oblikovanje udžbenika, evaluacija udžbenika, tekstne vrste

Sažetak
Jedan od važnih faktora uspješnog funkcioniranja odgojno-obrazovnog procesa u školama pravilno jest pripremljen udžbenik prema svojim didaktičko-metodičkim načelima. O udžbenicima hrvatskoga jezika nije se u prošlosti previše pisalo, ali odavno postoji svijest o važnosti tih udžbenika pa je i kritika najčešće upućena na njih jer je riječ o udžbenicima koji osim o materinskom jeziku poučavaju i o kulturi te identitetu. Ovim radom nastojala se potaknuti probuđena svijest kako bi dovela do promjena. Zato je cilj ovog rada bio na temelju didaktičko-metodičkih načela analizirati instrumentarij udžbeničkih jedinica i uvidjeti na kakav proces poučavanja upućuju analizirani udžbenici te ostvaruju li tražene ciljeve odgoja i obrazovanja. S tom svrhom provedena je analiza na četiri udžbenika hrvatskoga jezika za peti razred osnovne škole koji su odobreni Katalogom obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava za osnovnu školu, gimnazije i srednje strukovne škole u školskoj godini 2014/2015 s ciljem detektiranja tekstnih vrsta i njihova utjecaja na sadržaj udžbenika te analiza didaktičko-metodičkih načela koja su u radu navedena. Analiza je pokazala kako su udžbenici za hrvatski jezik orijentirani na eksplikaciju i kao takvi u najvećoj mjeri sadrže asertivne tekstne vrste, dok je didaktičko-metodička analiza pokazala da je potrebno poželjne kriterije udžbenika i zahtjeve iz Udžbeničkog standarda više uključiti u izradu udžbenika, posebno kada je riječ o izvorima koji upućuju na multimedijske sadržaje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Bernardina Petrović (mentor)

Avatar Url Ante Kolak (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Mišić, Marina
Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
Mišić, M. (2018) 'Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Mi\v{s}i\'{c}, Marina}, year = {2018}, pages = {79}, keywords = {ud\v{z}benici hrvatskoga jezika, didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ko oblikovanje ud\v{z}benika, evaluacija ud\v{z}benika, tekstne vrste}, title = {Analiza ud\v{z}benika hrvatskoga jezika za osnovnu \v{s}kolu kao tekstne vrste}, keyword = {ud\v{z}benici hrvatskoga jezika, didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ko oblikovanje ud\v{z}benika, evaluacija ud\v{z}benika, tekstne vrste}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Mi\v{s}i\'{c}, Marina}, year = {2018}, pages = {79}, keywords = {ud\v{z}benici hrvatskoga jezika, didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ko oblikovanje ud\v{z}benika, evaluacija ud\v{z}benika, tekstne vrste}, title = {Analysis of Croatian language textbooks for primary school as text types}, keyword = {ud\v{z}benici hrvatskoga jezika, didakti\v{c}ko-metodi\v{c}ko oblikovanje ud\v{z}benika, evaluacija ud\v{z}benika, tekstne vrste}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font