Pregled bibliografske jedinice broj: 1122622
Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste
Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1122622 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza udžbenika hrvatskoga jezika za osnovnu školu kao tekstne vrste
(Analysis of Croatian language textbooks for primary school as text types)
Autori
Mišić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.04
Godina
2018
Stranica
79
Mentor
Petrović, Bernardina ; Kolak, Ante
Ključne riječi
udžbenici hrvatskoga jezika, didaktičko-metodičko oblikovanje udžbenika, evaluacija udžbenika, tekstne vrste
Sažetak
Jedan od važnih faktora uspješnog funkcioniranja odgojno-obrazovnog procesa u školama pravilno jest pripremljen udžbenik prema svojim didaktičko-metodičkim načelima. O udžbenicima hrvatskoga jezika nije se u prošlosti previše pisalo, ali odavno postoji svijest o važnosti tih udžbenika pa je i kritika najčešće upućena na njih jer je riječ o udžbenicima koji osim o materinskom jeziku poučavaju i o kulturi te identitetu. Ovim radom nastojala se potaknuti probuđena svijest kako bi dovela do promjena. Zato je cilj ovog rada bio na temelju didaktičko-metodičkih načela analizirati instrumentarij udžbeničkih jedinica i uvidjeti na kakav proces poučavanja upućuju analizirani udžbenici te ostvaruju li tražene ciljeve odgoja i obrazovanja. S tom svrhom provedena je analiza na četiri udžbenika hrvatskoga jezika za peti razred osnovne škole koji su odobreni Katalogom obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava za osnovnu školu, gimnazije i srednje strukovne škole u školskoj godini 2014/2015 s ciljem detektiranja tekstnih vrsta i njihova utjecaja na sadržaj udžbenika te analiza didaktičko-metodičkih načela koja su u radu navedena. Analiza je pokazala kako su udžbenici za hrvatski jezik orijentirani na eksplikaciju i kao takvi u najvećoj mjeri sadrže asertivne tekstne vrste, dok je didaktičko-metodička analiza pokazala da je potrebno poželjne kriterije udžbenika i zahtjeve iz Udžbeničkog standarda više uključiti u izradu udžbenika, posebno kada je riječ o izvorima koji upućuju na multimedijske sadržaje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb