Pregled bibliografske jedinice broj: 1122576
Upisi na društvenim mrežama kao tekstna vrsta
Upisi na društvenim mrežama kao tekstna vrsta, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1122576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upisi na društvenim mrežama kao tekstna vrsta
(Posts on Social Networks as Text Types)
Autori
Filipić, Lobel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.10
Godina
2018
Stranica
61
Mentor
Petrović, Bernardina
Ključne riječi
upisi na društvenim mrežama, Facebook, Twitter, Instagram, tekst, kriteriji tekstualnosti, hešteg, kontekst, slika kao tekstni element
(posts on social networks, Facebook, Twitter, Instagram, text, standards of texuality, hashtag, context, photo as text element)
Sažetak
U ovome se radu bavi značajkama tekstnih pojavnosti na društvenim mrežama, glavnome komunikacijskom sredstvu i mediju današnjice. Izraz upis upotrijebljen je kako bi zbirno označio sve tekstne oblike društvenih mreža, a to su objave, komentari, statusi. Tekst u kontekstu društvenih mreža podrazumijeva ne samo pisani tekst, nego i zvučne i slikovne elemente, a istražuje se njihov međuodnos s pisanim tekstom. Analizira se pojava slike kao jednakopravnoga, a gdjegdje i primarnoga tekstnog elementa. Promatraju se i granice teksta, njegova otvorenost i zatvorenost, svrha, usmjerenost, pojava uputnica na druge tekstove i izvanjezičnu zbilju, tj. intertekstualna i izvanjezična pojmovna povezanost i komunikacija s drugim jezičnim i mentalnim ostvarajima. U tom se smislu posebna pozornost daje kontekstu kao značajnomu elementu upisa. Zadatak je rada dokazivanje upisa kao tekste vrste primjenjujući metodologiju tekstne lingvistike te potvrđivanjem tekstnih načela kako su ih definirali de Beaugrande i Dressler (kohezivnost, koherentnost, intencionalnost, prihvatljivost, informativnost, situativnost, intertekstualnost). Ostvarit će se i tipologizacija te klasifikacija upisa u skladu s podjelom Nade Ivanetić na asertive, deklarative, komisive i direktive. Analizirani su upisi s društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram, mreža koje su među najpopularnijima u svijetu pa time imaju i najviše korisnika, najviše upisa, a i najviše utjecaja na opću komunikaciju. Potreba za istraživanjem i opisivanjem upisa proizlazi iz činjenice da je to trenutačno najzastupljeniji način digitalne komunikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb