Pregled bibliografske jedinice broj: 1122573
Novotvorenice iz područja zabavljačke industrije (show buisinessa) i životnog stila (lifestylea) na hrvatskim mrežnim portalima
Novotvorenice iz područja zabavljačke industrije (show buisinessa) i životnog stila (lifestylea) na hrvatskim mrežnim portalima, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1122573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novotvorenice iz područja zabavljačke industrije (show buisinessa) i životnog stila (lifestylea) na hrvatskim mrežnim portalima
(Neologisms in the field of show bussines and lifestyle on Croatian network portals)
Autori
Slogar, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.02
Godina
2019
Stranica
59
Mentor
Petrović, Bernardina
Ključne riječi
neologizam, neologija, jezično posuđivanje, tuđice, tvorba riječi, jezični purizam
(neologism, neology, linguistic borrowing, foreign words, word formation, linguistic purism)
Sažetak
U ovom diplomskom radu, na temelju prikupljena korpusa s hrvatskih lifestyle i show bussiness mrežnih portala, predočen je veliki priljev novih riječi u hrvatski jezik, naročito posuđenica. Posuđenice su vezane uz današnji razvoj moderne tehnologije, znanosti, društvenih mreža te modne industrije. Osim posuđenica, u službi novotvorenica javljaju se stopljenice, pseudoposuđenice i neosemantizmi. Novotvorenice u hrvatskom jeziku mogu nastati domaćim tvorbenim modelima ili u jezik pristići jezičnim posuđivanjem. Iz analize prikupljena korpusa vidljivo je kako je u hrvatskom jeziku najplodnija sufiksalna tvorba, a vrsta riječi kojoj pripada najveći broj novih riječi su imenice. U radu je predstavljen korpus koji obuhvaća stotinjak novih riječi koje najbolje pokazuju međuovisnost čovjeka i jezika te utjecaj izvanjezične stvarnosti na jezični korpus.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija