Pregled bibliografske jedinice broj: 1122559
Semantički opis manje poznatih i nepoznatih riječi u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika
Semantički opis manje poznatih i nepoznatih riječi u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika, 2019., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1122559 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Semantički opis manje poznatih i nepoznatih riječi u osnovnoškolskim udžbenicima hrvatskoga jezika
(A Semantic description of lesser known and unknown words in primary school textbooks of the Croatian language)
Autori
Hunjadi, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
62
Mentor
Petrović, Bernardina
Ključne riječi
hrvatski jezik ; udžbenik ; nepoznate riječi ; semantički opis
(Croatian language ; textbook ; unknown words ; semantic description)
Sažetak
Manje poznate i nepoznate riječi dio su udžbeničkih tekstova koji se sa svojim opisima značenja pojavljuju kao dodatni, aneksni dio polaznoga udžbeničkoga teksta. Metajezik je opisa tih riječi nužno približiti učenicima kako bi razumjeli dijelove polaznoga udžbeničkoga teksta. Te su riječi nerijetko čestotne u prosječnih govornika, pojavljuju se u različitim kontekstima i značenjski su lako usvojive. Kako je u udžbenicima važno ujednačiti opseg poznatog, manje poznatog i nepoznatog, nužno je utvrditi koje su riječi učenicima određene dobi poznate, manje poznate i/ili nepoznate. Da bi se oblikovao popis udžbeničkih manje poznatih i nepoznatih riječi, analizirao se i opisao korpus prikupljen iz osnovnoškolskih udžbenika hrvatskoga jezika odobrenih za uporabu u nastavi u Katalogu obveznih udžbenika i pripadajućih dopunskih nastavnih sredstava za osnovnu školu, gimnazije i srednje strukovne škole od školske godine 2014./2015. Opis i analiza utemeljeni su ponajprije na značenjskom opisu. Analizirali su se odabir, struktura i sadržaj metajezičnih sredstava i njihova primjerenost učeničkoj dobi. Osobita se pozornost pridala značenjskomu opisu tih riječi, posebice načinima definiranja manje poznatoga ili nepoznatoga pojma. Na kraju je priložen popis analiziranih pojmova s nužnim metaleksikografskim podacima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija