Pregled bibliografske jedinice broj: 1122558
Pedagoško vođenje i izgradnja kapaciteta ustanove iz perspektive pedagoga
Pedagoško vođenje i izgradnja kapaciteta ustanove iz perspektive pedagoga // Izvan okvira 4: Mudrost vođenja: prikaz istraživanja i alati razvoja prakse / Slunjski, Edita (ur.).
Zagreb: Element, 2019. str. 39-59
CROSBI ID: 1122558 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoško vođenje i izgradnja kapaciteta ustanove iz
perspektive pedagoga
(Pedagogical leadership and developing institutional
capacity from the perspective of the pedagogue)
Autori
Malašić, Anita ; Debeljak, Iva ; Kašuba, Vesna ; Slamar, Mirjana ; Knežević, Jasmina ; Vidačić Maraš Biljana ; Bilogrević, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Izvan okvira 4: Mudrost vođenja: prikaz istraživanja i alati razvoja prakse
Urednik/ci
Slunjski, Edita
Izdavač
Element
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
39-59
ISBN
978-953-197-677-0
Ključne riječi
pedagoško vođenje ; pedagog ; vrtić ; razvoj prakse
(pedagogical leadership ; pedagogue ; kindergarten ; practice development)
Sažetak
Istraživanje u kojem su pedagozi (autori ovog poglavlja) aktivno sudjelovali iskorak je ka profesionalnom umrežavanju predškolskih pedagoga. U zajednicu učenja uključili su se pedagozi iz javnih i privatnih ustanova središnje Hrvatske, čije godine rada u struci variraju (od 2 - 30), a razlikuje se i broj različitih ustanova u kojima su tijekom svog dosadašnjeg radnog staža bili zaposleni i djelovali. O različitim aspektima teme vođenja (dimenzije pedagoškog vođenja, izgradnja kapaciteta ustanove, oblikovanje kulture učenja, razvoj odnosa i izgradnja suradničke kulture te kulture dijaloga, razvoj „informirane profesionalnosti“, razvoj profesionalne autonomije i kompetentnosti odgajatelja te akcijsko istraživanje kao oblik unapređivanja pedagoškog vođenja), razgovaralo se i diskutiralo uz teorijski okvir recentnih stručnih i znanstvenih spoznaja i postignuća u području organizacijskog vođenja te uz moderiranje voditelja konzultantskih sastanaka. Promišljanja članica zajednice učenja sintetizirana su u poglavlje koje ćemo u nastavku izložiti. Kroz poglavlje će se prezentirati sva kompleksnost uloge pedagoga i dinamike njegova profesionalnog djelovanja u različitim poljima odgojno-obrazovne prakse te tako predočiti širinu funkcioniranja i odgovornosti njegova profila u kontekstu ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija