Pregled bibliografske jedinice broj: 1122373
Neke razlike u obiteljima djece s poremećajem iz spektra autizma koje posjeduju i onih koje ne posjeduju psa
Neke razlike u obiteljima djece s poremećajem iz spektra autizma koje posjeduju i onih koje ne posjeduju psa, 2021., diplomski rad, diplomski, Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 1122373 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke razlike u obiteljima djece s poremećajem iz spektra autizma koje posjeduju i onih koje ne posjeduju psa
(Some differences between families of children with autism spectrum disorder with and without a dog)
Autori
Knežević, Silba
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
31.03
Godina
2021
Stranica
44
Mentor
Keresteš, Gordana
Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma ; PSA ; kućni ljubimci ; psi
(autism ; ASD ; pets ; dogs)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati razlike između obitelji u kojima postoji dijete s dijagnozom poremećaja iz spektra autizma (PSA) ovisno o posjedovanju psa, stupnju djetetovih teškoća te stupnju djetetove privrženosti psu. Područja u kojima smo ispitivali razlike obuhvatila su količinu vremena provedenog u obiteljskim aktivnostima, percipiranu socijalnu podršku te djetetovo funkcioniranje (izražavanje motivacije i interesa te razvijenost izvršnih funkcija i teorije uma). U istraživanju provedenom online anketnim upitnikom sudjelovalo je 74 majki djece s poremećajem iz spektra autizma od kojih je 41 bila vlasnica psa. Rezultati pokazuju kako majke iz obitelji djece s PSA koje posjeduju psa izvještavaju o provođenju statistički značajno više vremena u fizičkim i socijalnim aktivnostima od majki iz obitelji koje ne posjeduju pse. Pri tome, postoje indikacije da bi stupanj djetetovih teškoća mogao moderirati ovaj odnos na način da, s povećanjem stupnja djetetovih teškoća količina vremena provedenog u fizičkim i socijalnim aktivnostima opada u obiteljima bez psa, a raste u obiteljima sa psom. Nadalje, statistički granično značajni rezultati sugeriraju da su majke koje posjeduju psa sklone percipirati više podrške od okoline. U obiteljima sa psom, statistički granično značajni rezultati ukazuju na potencijalno manji izostanak podrške od obitelji te bolje funkcioniranje djece s PSA (izraženiji motivacija i interes za ljude i aktivnosti te razvijenija teorija uma) kada je dijete privrženije psu. Dobiveni rezultati ukazuju na potencijalne dobrobiti koje posjedovanje psa može imati za obitelji i djecu s dijagnozom PSA. S obzirom na određene nedostatke i ograničenja provedenog istraživanja, potrebna su daljnja i opsežnija istraživanja ove teme te su u radu dane smjernice za njih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija