Pregled bibliografske jedinice broj: 1121941
Poučavanje fizike u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj tijekom COVID-19 pandemije
Poučavanje fizike u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj tijekom COVID-19 pandemije // Zbornik radova 15. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
online, 2021. str. 166-173 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1121941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje fizike u osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj tijekom COVID-19 pandemije
(Physics teaching in primary and secondary schools in Croatia during the COVID-19 pandemic)
Autori
Štibi, Ivana ; Čepič, Mojca ; Pavlin, Jerneja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 15. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina - , 2021, 166-173
ISBN
978-953-7178-23-9
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Online, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fizika ; osnovna ; srednja ; škola ; COVID-19
(physics ; primary ; secondary ; school ; COVID-19)
Sažetak
Sredinom ožujka 2020. u Hrvatskoj su zbog pandemije COVID-19 virusa zatvorene sve osnovne i srednje škole. Istraživanje je imalo za cilj identifikacija logističkih i tehničkih problema i izazova u nastavi fizike tijekom COVID-19 pandemije, i dizajniran je online upitnik s posebnim naglaskom na eksperimentalni dio nastave fizike. Upitnik je ispunilo 177 hrvatskih nastavnika iz cijele Hrvatske (71% ispitanika su žene, 65% nastavnika osnovnih škola, oko 65% nastavnika iz gradskih škola), a rezultati ukazuju na fleksibilnost (50% nastavnika nije zahtjevalo prisutnost tijekom direktne nastave, rasterećenje učeničkih obaveza koji su inače obavezne tijekom regularne nastave, ...) i brzu reakciju nastavnika (u vrlo kratkom vremenu online nastava se stabilizirala), povećanje radnog opterećenja (konzumacija vremena prilikom organizacije i izvođenja nastave, osmišljavanja načina vrednovanja i samog provođenja istog, dodatna komunikacija s učenicima izvan nastavnog sata, ...), nedostatak izvođenja eksperimenata u nastavi (više se uočava kod ispitanika iz srednjih škola), i svojevrstan nedostatak znanja, vještina i opreme za provođenje nastave na daljinu. U radu su detaljno predstavljeni rezultati istraživanja s ciljem da se nastavnicima fizike pomogne prilikom učinkovitijeg planiranja nastave na daljinu kako pandemija odmiče.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika