Pregled bibliografske jedinice broj: 1121741
Samostalno učenje istraživanjem u okružju virtualnog laboratorija: Rad i snaga električne struje
Samostalno učenje istraživanjem u okružju virtualnog laboratorija: Rad i snaga električne struje // XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 196-202 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1121741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samostalno učenje istraživanjem u okružju
virtualnog
laboratorija: Rad i snaga električne struje
(Independent inquiry-based learning in a virtual
laboratory environment: Work and power of electric
current)
Autori
Bogdanović, Dražena ; Aviani, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova
/ Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2021, 196-202
ISBN
978-953-7178-23-9
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Online, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samostalno učenje ; istraživanje ; virtualni laboratorij ; Go-labs
(independent learning ; inquiry ; virtual lab ; Go-labs)
Sažetak
Iznosimo primjer istraživački usmjerene online nastave za učenike drugog razreda srednje škole na temu Rad i snaga električne struje. Lekcija je pripremljena uz pomoć virtualnih laboratorija na Go- Lab portalu te Google obrasca koji nam je, uz prenošenje sadržaja, dao uvid u statistiku uspješnosti nastave. Napravljeni su i odgovarajući web sadržaji koji uključuju pred-kviz za ponavljanje te tekst teorijskog objašnjenja lekcije. Istraživački pristup ostvaren je pomoću virtualnog laboratorija u kojemu se snaga grijača određivala mjerenjem brzine promjene temperature vode u kalorimetru. U drugom virtualnom laboratoriju mjerila se ovisnost snage žarulje o njezinom otporu uz konstantni napon i o naponu uz konstantni otpor. U istraživanju je sudjelovalo 19 učenika iz gimnazije u Splitu. Analizom i sintezom rezultata vlastitih mjerenja učenici su trebali formulirati matematički izraz za snagu električne struje. Na kraju su ispunjavali upitnik s konceptualnim pitanjima te zadacima vezanim uz svakodnevni život, koji provjeravaju sposobnost primjene usvojenog znanja. Rezultati istraživanja ukazuju na učeničke poteškoće, najčešće u crtanju i interpretaciji grafova. Učenici su prihvatili metodu rada te su je smatrali zanimljivom i korisnom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZO-Ugovor br. 2/2019 - Modeliranje rezervoara i optimalizacija mjerenja odzivnih funkcija u kvantim simulatorima i računalima (Quantum computing) (Aviani, Ivica, MZO ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split
Profili:
Ivica Aviani
(autor)