Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121741

Samostalno učenje istraživanjem u okružju virtualnog laboratorija: Rad i snaga električne struje


Bogdanović, Dražena; Aviani, Ivica
Samostalno učenje istraživanjem u okružju virtualnog laboratorija: Rad i snaga električne struje // XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 196-202 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 1121741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samostalno učenje istraživanjem u okružju virtualnog laboratorija: Rad i snaga električne struje
(Independent inquiry-based learning in a virtual laboratory environment: Work and power of electric current)

Autori
Bogdanović, Dražena ; Aviani, Ivica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2021, 196-202

ISBN
978-953-7178-23-9

Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike

Mjesto i datum
Online, 07.04.2021. - 08.04.2021

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
samostalno učenje ; istraživanje ; virtualni laboratorij ; Go-labs
(independent learning ; inquiry ; virtual lab ; Go-labs)

Sažetak
Iznosimo primjer istraživački usmjerene online nastave za učenike drugog razreda srednje škole na temu Rad i snaga električne struje. Lekcija je pripremljena uz pomoć virtualnih laboratorija na Go- Lab portalu te Google obrasca koji nam je, uz prenošenje sadržaja, dao uvid u statistiku uspješnosti nastave. Napravljeni su i odgovarajući web sadržaji koji uključuju pred-kviz za ponavljanje te tekst teorijskog objašnjenja lekcije. Istraživački pristup ostvaren je pomoću virtualnog laboratorija u kojemu se snaga grijača određivala mjerenjem brzine promjene temperature vode u kalorimetru. U drugom virtualnom laboratoriju mjerila se ovisnost snage žarulje o njezinom otporu uz konstantni napon i o naponu uz konstantni otpor. U istraživanju je sudjelovalo 19 učenika iz gimnazije u Splitu. Analizom i sintezom rezultata vlastitih mjerenja učenici su trebali formulirati matematički izraz za snagu električne struje. Na kraju su ispunjavali upitnik s konceptualnim pitanjima te zadacima vezanim uz svakodnevni život, koji provjeravaju sposobnost primjene usvojenog znanja. Rezultati istraživanja ukazuju na učeničke poteškoće, najčešće u crtanju i interpretaciji grafova. Učenici su prihvatili metodu rada te su je smatrali zanimljivom i korisnom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Fizika, Interdisciplinarne prirodne znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZO-Ugovor br. 2/2019 - Modeliranje rezervoara i optimalizacija mjerenja odzivnih funkcija u kvantim simulatorima i računalima (Quantum computing) (Aviani, Ivica, MZO ) ( CroRIS)

Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split

Profili:

Avatar Url Ivica Aviani (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

drive.google.com www.researchgate.net

Citiraj ovu publikaciju:

Bogdanović, Dražena; Aviani, Ivica
Samostalno učenje istraživanjem u okružju virtualnog laboratorija: Rad i snaga električne struje // XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 196-202 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Bogdanović, D. & Aviani, I. (2021) Samostalno učenje istraživanjem u okružju virtualnog laboratorija: Rad i snaga električne struje. U: Poljak, N., Pećina, P. & Matejak Cvenić, K. (ur.)XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova.
@article{article, author = {Bogdanovi\'{c}, Dra\v{z}ena and Aviani, Ivica}, year = {2021}, pages = {196-202}, keywords = {samostalno u\v{c}enje, istra\v{z}ivanje, virtualni laboratorij, Go-labs}, isbn = {978-953-7178-23-9}, title = {Samostalno u\v{c}enje istra\v{z}ivanjem u okru\v{z}ju virtualnog laboratorija: Rad i snaga elektri\v{c}ne struje}, keyword = {samostalno u\v{c}enje, istra\v{z}ivanje, virtualni laboratorij, Go-labs}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {online} }
@article{article, author = {Bogdanovi\'{c}, Dra\v{z}ena and Aviani, Ivica}, year = {2021}, pages = {196-202}, keywords = {independent learning, inquiry, virtual lab, Go-labs}, isbn = {978-953-7178-23-9}, title = {Independent inquiry-based learning in a virtual laboratory environment: Work and power of electric current}, keyword = {independent learning, inquiry, virtual lab, Go-labs}, publisher = {Hrvatsko fizikalno dru\v{s}tvo}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font