Pregled bibliografske jedinice broj: 1121716
International Exhibitions and Medialistion of Hybrid Modernism. Examples of French Influence on the Architecture of Central and Southeast Europe in the 1920s and 1930s
International Exhibitions and Medialistion of Hybrid Modernism. Examples of French Influence on the Architecture of Central and Southeast Europe in the 1920s and 1930s // French Artistic Culture and Central-East European Art / Kolešnik, Ljiljana ; Bjažić Klarin, Tamara (ur.).
Zagreb: Institut za povijest umjetnosti, 2017. str. 174-186 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1121716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
International Exhibitions and Medialistion of
Hybrid Modernism. Examples of French Influence
on
the Architecture of Central and Southeast
Europe
in the 1920s and 1930s
Autori
Galjer, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
French Artistic Culture and Central-East European Art
/ Kolešnik, Ljiljana ; Bjažić Klarin, Tamara - Zagreb : Institut za povijest umjetnosti, 2017, 174-186
ISBN
978-953-7875-35-0
Skup
French Artistic Culture and Central-East European Art
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.05.2014
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
međunarodne izložbe, hibridni modernizam, arhitektura, Srednja Europa, 1920te, 1930te
(International Exhibitions, Hybrid Modernism, Architecture, Central Europe, 1920s, 1930s)
Sažetak
Članak s međunarodnog seminara „Francuski utjecaji na umjetnost i arhitekturu Srednje i Jugoistočne Europe 20-ih i 30-ih godina 20. stoljeća“ održanog u svibnju 2014. na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Tema teksta je uloga izložbe Exposition Internationale des Arts décoratifs et industriels modernes održane u Parizu 1925. u prijenosu modernističke paradigme kao primjer francuskog utjecaja u kulturnoj produkciji, s težištem na arhitekturu. Njegovi specifični oblici razmatraju se u povijesnom, kulturnom i estetskom kontekstu i analiziraju kao osnova reprezentacijskih modela afirmiranja ideje i vizije modernizma i nacionalnog identiteta.Udio izložbe Pariške izložbe iz 1925. u nastajanju alternativnog narativa očituje se u dekonstruiranju dotad za velike međunarodne izložbe dominantnog koncepta modernizma zasnovanog na novoj tehnologiji, masovnoj industrijalizaciji, napretku, potrošnji i demokratizaciji društva.Polazište je teza o kompleksnim aspektima francuskom modernizma paradigme koja u mediju izložbe dobiva (samo)reprezentacijski okvir. Cilj izlaganja je rasvijetliti udio arhitekture u navedenim procesima koji posredstvom izložbi afirmiraju urbano, industrijalizirano društvo, odnosno njegove idealizirane prikaze.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest umjetnosti