Pregled bibliografske jedinice broj: 1121712
Radovan Ivančević kao teoretičar i promotor modernog dizajna
Radovan Ivančević kao teoretičar i promotor modernog dizajna // Radovan Ivančević (1931-2004) / Kovačić, Đurđa ; Petrinović, Martina (ur.).
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 2016. str. 217-232 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1121712 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Radovan Ivančević kao teoretičar i promotor
modernog
dizajna
(Radovan Ivančević as theoretician and promoter of
modern design)
Autori
Galjer, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Radovan Ivančević (1931-2004)
/ Kovačić, Đurđa ; Petrinović, Martina - Zagreb : Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske, 2016, 217-232
ISBN
978-953-6089-38-3
Skup
HRVATSKI POVJESNIČARI UMJETNOSTI: RADOVAN IVANČEVIĆ (1931.-2004.)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.06.2014. - 10.06.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
teorija dizajna, produkt dizajn, grafički dizajn, umjetnička kritika, 1950-te, 1960-te, kič
(design theory, product design, graphic design, art criticism, 1950s, 1960s, Kitsch)
Sažetak
Tema izlaganja je djelovanje Radovana Ivančevića na području promišljanja i promoviranja dizajna. Međusobno prožimanje različitih područja njegovog znanstvenog interesa i društveno angažiranog djelovanja očituje se i u iznimno značajnom doprinosu afirmiranju suvremenih teorijskih modela interpretacije dizajna. Cilj izlaganja je stoga definirati i prezentirati Ivančevićev temeljni doprinos uspostavljanju metodologije, terminološkog aparata, kriterija vrednovanja i tema koje dotad nisu bile predmet teorije i kritike u hrvatskoj kulturnoj povijesti. Na osnovi analize odabranih primjera Ivančevićevih studija i kritičkih tekstova, u rasponu od „likovne kulture namijenjene običnom čovjeku“ do primjene strukturalističkih modela tumačenja vizualnih komunikacija, namjera je kontekstualizirati ulogu ovog autora u promoviranju dizajna kao jednog od najznačajnijih područja afirmiranja modernističkog diskursa i njegov ključni doprinos uspostavljanju šireg okvira suvremene vizualne kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Dizajn