Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121701

Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera


Tomić, Diana; Vlah, Ana
Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera // Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Liker, Marko ; Vlašić Duić, Jelena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 97-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1121701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera
(Communicative aim of Croatian video-bloggers)

Autori
Tomić, Diana ; Vlah, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Liker, Marko ; Vlašić Duić, Jelena - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2019, 97-98

Skup
10. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (SR 2019)

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.12.2019. - 07.12.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
komunikacijska upućenost, video blog, publika, hrvatski jezik
(communicative aim, video blog, audience, Croatian)

Sažetak
U ovom se radu analizira komunikacijska upućenost hrvatskih video-blogera. Budući da je suvremena forma video bloga i medij koji koristi (asinkroni oblik komunikacije putem računala) preuzela elemete različitih medija postavlja se pitanje kojim se sredstvima ostvaruje komunikacija prema publici koja fizički nije prisutna ali je komunikacijski izrazito prisutna. Istraživanja forme video-bloga pručavaju različite komunikacijske fenomene, primjerice jezične (zamjena koda, jezik određene socijalne skupine – žene, nacionalne manjine ili seksualne manjine itd.) ili retoričke (uvod, pozdravi, odjave), no rijetki su radovi koji povezuju određeni obrasci/mjere s komunikacijskom usmjerenošću. Temeljeći se na prethodnim istraživanjima na stranim video-blogovima u ovom se pilot-istraživanju analizira komunikacijska usmjerenost povezujući elemente triju komunikacijskih razina. Verbalna se komunikacija analizira kroz zastupljenost elemenata pomoću kojih se govornik obraća publici bilo izravno (pretplata, komentari) ili neizravno (spominjanje publike, fanova, retorička pitanja itd.), 98 paraverbalna analizirajući razumljivost, ekspresivnost i fluentnost što su dimenzije dobre govorne izvedbe, no budući da su subjektivne, uključene su i objektivne mjere poput tempa govora, te neverbalne znakove upućenosti sugovorniku koji su vidljivi kroz geste i mimiku ali su nerazdvojni od određenih paraverbalnih elemenata. Korpus istraživanja čine video snimke najpopularnijih hrvatskih YouTubera (N=20) koji pripadaju različitim tematskim (kuhanje, lifestyle i ljepota itd.) i dobnim skupinama a koje su kvalitativno analizirale autorice rada. Rezultati pokazuju dominantnost verbalnih elemenata komunikacijske upućenosti koji su preuzeti iz globalnog diskursa žanra te sličan princip u prijenosu neverbalnih znakova (npr. gesta upućivanja na pretplatu). No, govorna izvedba je procjenjena slabije u odnosu na izvedbu očekivanu za javni govor, pa čak i asinkroni. Tempo govora potvrđuje subjektivnu procjenu i odstupa od prosječnih vrijednosti za sve forme u hrvatskom jeziku. Primjenom kvalitativne metodologije nastojalo se utvrditi komunikacijske odlike naših govornika ali i povezanost različitih varijabli usmjerenih prema publici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Tomić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tomić, Diana; Vlah, Ana
Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera // Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Liker, Marko ; Vlašić Duić, Jelena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 97-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Tomić, D. & Vlah, A. (2019) Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera. U: Liker, M. & Vlašić Duić, J. (ur.)Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Diana and Vlah, Ana}, year = {2019}, pages = {97-98}, keywords = {komunikacijska upu\'{c}enost, video blog, publika, hrvatski jezik}, title = {Analiza komunikacijske upu\'{c}enosti hrvatskih video- blogera}, keyword = {komunikacijska upu\'{c}enost, video blog, publika, hrvatski jezik}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tomi\'{c}, Diana and Vlah, Ana}, year = {2019}, pages = {97-98}, keywords = {communicative aim, video blog, audience, Croatian}, title = {Communicative aim of Croatian video-bloggers}, keyword = {communicative aim, video blog, audience, Croatian}, publisher = {Hrvatsko filolo\v{s}ko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font