Pregled bibliografske jedinice broj: 1121701
Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera
Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video- blogera // Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka / Liker, Marko ; Vlašić Duić, Jelena (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2019. str. 97-98 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1121701 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza komunikacijske upućenosti hrvatskih video-
blogera
(Communicative aim of Croatian video-bloggers)
Autori
Tomić, Diana ; Vlah, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Deseti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora - Knjiga sažetaka
/ Liker, Marko ; Vlašić Duić, Jelena - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2019, 97-98
Skup
10. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem Istraživanja govora (SR 2019)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.12.2019. - 07.12.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
komunikacijska upućenost, video blog, publika, hrvatski jezik
(communicative aim, video blog, audience, Croatian)
Sažetak
U ovom se radu analizira komunikacijska upućenost hrvatskih video-blogera. Budući da je suvremena forma video bloga i medij koji koristi (asinkroni oblik komunikacije putem računala) preuzela elemete različitih medija postavlja se pitanje kojim se sredstvima ostvaruje komunikacija prema publici koja fizički nije prisutna ali je komunikacijski izrazito prisutna. Istraživanja forme video-bloga pručavaju različite komunikacijske fenomene, primjerice jezične (zamjena koda, jezik određene socijalne skupine – žene, nacionalne manjine ili seksualne manjine itd.) ili retoričke (uvod, pozdravi, odjave), no rijetki su radovi koji povezuju određeni obrasci/mjere s komunikacijskom usmjerenošću. Temeljeći se na prethodnim istraživanjima na stranim video-blogovima u ovom se pilot-istraživanju analizira komunikacijska usmjerenost povezujući elemente triju komunikacijskih razina. Verbalna se komunikacija analizira kroz zastupljenost elemenata pomoću kojih se govornik obraća publici bilo izravno (pretplata, komentari) ili neizravno (spominjanje publike, fanova, retorička pitanja itd.), 98 paraverbalna analizirajući razumljivost, ekspresivnost i fluentnost što su dimenzije dobre govorne izvedbe, no budući da su subjektivne, uključene su i objektivne mjere poput tempa govora, te neverbalne znakove upućenosti sugovorniku koji su vidljivi kroz geste i mimiku ali su nerazdvojni od određenih paraverbalnih elemenata. Korpus istraživanja čine video snimke najpopularnijih hrvatskih YouTubera (N=20) koji pripadaju različitim tematskim (kuhanje, lifestyle i ljepota itd.) i dobnim skupinama a koje su kvalitativno analizirale autorice rada. Rezultati pokazuju dominantnost verbalnih elemenata komunikacijske upućenosti koji su preuzeti iz globalnog diskursa žanra te sličan princip u prijenosu neverbalnih znakova (npr. gesta upućivanja na pretplatu). No, govorna izvedba je procjenjena slabije u odnosu na izvedbu očekivanu za javni govor, pa čak i asinkroni. Tempo govora potvrđuje subjektivnu procjenu i odstupa od prosječnih vrijednosti za sve forme u hrvatskom jeziku. Primjenom kvalitativne metodologije nastojalo se utvrditi komunikacijske odlike naših govornika ali i povezanost različitih varijabli usmjerenih prema publici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija