Pregled bibliografske jedinice broj: 1121666
Destabilizacija praksi političkih sistema u radovima Sanje Iveković kao model feminističke umjetničke aktivnosti danas. Neke perspektive radova Andreje Kulunčić i Sandre Sterle
Destabilizacija praksi političkih sistema u radovima Sanje Iveković kao model feminističke umjetničke aktivnosti danas. Neke perspektive radova Andreje Kulunčić i Sandre Sterle, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Destabilizacija praksi političkih sistema u
radovima Sanje Iveković kao model feminističke
umjetničke aktivnosti danas. Neke perspektive
radova Andreje Kulunčić i Sandre Sterle
(Destabilization of the practice of political
systems in the works of Sanja Iveković as a
model
of feminist artistic activity today. Some
perspectives of the works of Andreja Kulunčić
and
Sandra Sterle)
Autori
Bratić, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.01
Godina
2014
Stranica
75
Mentor
Galjer, Jasna
Ključne riječi
feministička umjetnost, feminizam u SFRJ, Sanja Iveković, Andreja Kulunčić, Sandra Sterle
(feminist art, feminism in Yugoslavia, Sanja Iveković, Andreja Kulunčić, Sandra Sterle)
Sažetak
Feministička umjetnost čini kompleksan vid umjetničkoga aktivizma koji svoje problemske fokuse ostvaruje kroz perspektive različitih subjekata i koji je uvijek u uskoj vezi sa svojim teorijskim počelima, ali i političko- ideološkom pozadinom određene sredine. Hrvatsko se feminističko umjetničko stvaralaštvo već od svojih početaka razvijalo u okviru vlastitih specifičnih društveno-političkih prilika te se i njegov set feministički relevantnih pitanja ostvaruje kao zanimljiv slučaj u širemu društvenom umjetničkom kontekstu. Rad Sanje Iveković, sa svojim počecima u '70-ima – predstavlja pionirski model sveobuhvatnoga umjetničkog feminističkog i aktivističkog djelovanja u domaćoj sredini te on redovito korespondira s aktualnim (ili ranijim) društveno-političkim situacijama (u Hrvatskoj, ali i šire). Upravo iz toga razloga djelovanje Sanje Iveković čini neizbježnu referentnu točku u gotovo bilo kakvome obliku umjetničkoga aktivizma od '90- ih naovamo, a primjere takvoga tipa metodološkog i konceptualnog nasljeđivanja moguće je pronaći u nekim radovima umjetnica Andreje Kulunčić i Sandre Sterle.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Rodni studiji