Pregled bibliografske jedinice broj: 1121660
Odnos umjetnika i publike na primjeru opusa Marine Abramović
Odnos umjetnika i publike na primjeru opusa Marine Abramović, 2014., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121660 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos umjetnika i publike na primjeru opusa Marine
Abramović
(The relationship between artists and audiences on
the example of Marina Abramović's oeuvre)
Autori
Košćak, Dejan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.01
Godina
2014
Stranica
58
Mentor
Galjer, Jasna
Ključne riječi
performans, publika, Marina Abramović, interpretacija, dokumentacija
(performance, audience, Marina Abramović, interpretation, documentation)
Sažetak
Performans kao specifičan umjetnički medij omogućuje interaktivan i neposredan odnos između umjetnika i publike. Takav odnos utječe na intenzivniju percepciju i interpretaciju umjetničkog djela, a promatraču je omogućen direktan uvid u umjetnikov kreativan proces stvaranja. Marina Abramović danas je jedna od najeminentnijih umjetnica performansa koja u svojem radu istražuje vlastito tijelo i reakciju publike na različite pristupe tretiranju tijela kada su oni oblici umjetničkog djelovanja. Analizom njezinih pet performansa: Lips of Thomas (1975.) Rhythm 0 (1974.), Rhythm 2 (1974.), Seven Easy Pieces (2005.) i The Artist is Present (2010.) i usporednim tumačenjem teorija izvedbenih umjetnosti, teorije čitanja, teorije filma, teorije fenomenologije i slično ; proučena je uloga publike tijekom izvedbe i nakon nje, te načini na koje umjetnik koristi publiku - kao statični objekt ili kreirajući subjekt.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti