Pregled bibliografske jedinice broj: 1121643
Kustoske prakse kao model interpretacije opusa Sanje Iveković
Kustoske prakse kao model interpretacije opusa Sanje Iveković, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kustoske prakse kao model interpretacije opusa
Sanje
Iveković
(Curatorial practices as a model of
interpretation of
the oeuvre of Sanja Iveković)
Autori
Cegur, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.01
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Galjer, Jasna ; Vujić, Žarka
Ključne riječi
Sanja Iveković, kustoska praksa, kustos, RZU Podroom, javni prostor, performans, medij, izložbe, interpretacija, Manifesta, Documenta
(Sanja Iveković, curatorial practice, curator, RZU Podroom, public space, performance, medium, exhibitions, interpretation, Manifesta, Documenta)
Sažetak
Diplomski rad bavi se analizom opusa feminističke umjetnice Sanje Iveković gledan kroz prizmu kustoskih praksi od 70-ih godina do danas. Istaknuti su primjeri zagrebačkih kustoskih i umjetničkih intervencija kao preteče suvremenim praksama, a detaljnije je analizirano djelovanje kustosa Želimira Koščevića koji je organizacijom nekonvencionalnih izložbi odigrao važnu ulogu u promoviranju mladih umjetnika i profiliranju rada Galerije SC. U radu se spominju aktivnosti alternativnih izložbenih prostora, s naglaskom na RZU Podroom koja je predlagala drugačije koncepte izlaganja i uspostavila nove modele odnosa između umjetnika i publike. Spomenut je i okvir nastanka nezavisne kulturne scene u Hrvatskoj, uz kojeg su opisane uloge i izazovi nezavisnih kustosa. Osim metodologije kustoskih praksi, rad na primjerima umjetničke prakse Sanje Iveković propituje odnose između privatnog (osobnog) i javnog (političkog) te opisuje njezino djelovanje u javnom prostoru kao prostoru kritike političkih zbivanja. Kroz muzeološke funkcije detaljnije je opisana retrospektivna izložba Sweet Violence održana 2011. godine u MoMA-i. Analiza završava pregledom autoričinih radova na međunarodnim izložbama suvremene umjetnosti: Manifesti 2, Documenti 11, Documenti 12, Documenti 13 i Documenti 14.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb