Pregled bibliografske jedinice broj: 1121635
Konstrukti ženskog identiteta na primjeru performansa u novijoj hrvatskoj umjetnosti
Konstrukti ženskog identiteta na primjeru performansa u novijoj hrvatskoj umjetnosti, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstrukti ženskog identiteta na primjeru
performansa u novijoj hrvatskoj umjetnosti
(Constructing female identity through
performance art
in the period of recent Croatian art)
Autori
Milković, Iskra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.01
Godina
2018
Stranica
83
Mentor
Galjer, Jasna
Ključne riječi
performans, body art, tijelo, kartezijanski dualizam, Sanja Iveković, Vlasta Delimar, Ksenija Kordić, Vlasta Žanić, umjetnički subjekt
(performance, body art, carthesian dualism, Sanja Iveković, Vlasta Delimar, Ksenija Kordić, Vlasta Žanić, artistic subject)
Sažetak
Ženske performativne i body art prakse, u čijem je kreativnom fokusu diskurs rodno obilježenog tijela o kojem umjetnice nerijetko progovaraju iz svoje partikularne pozicije Drugosti, vid su umjetničke aktivnosti koja je značajno doprinijela raspravi o pitanju sprege između ženskih tijela i identiteta u kontekstu zapadnjačke umjetnosti u posljednjih 50 godina. Jedan od preduvjeta koherentnog proboja subjekta utjelovljenog ženskim tijelom na umjetničku scenu svakako je nadilazak dogme kartezijanskog dualizma, prema kojoj je tijelo primaran i jedini ženski teritorij i njezina glavna (negativna) odrednica. Jedna od teorijskih opozicija kartezijanske misli formulirala se u razdoblju drugog vala feminizma, 1960.-ih godina, paralelno s pojavom novih, procesualnih umjetničkih praksi koje su angažirale ta ista ženska tijela i mobilizirale ih u procesu ustanovljavanja eksplicitno ženskih subjekata, nerijetko subverzivno baratajući alatima svoje objektifikacije. Ta premisa može se pratiti u radovima nekolicine hrvatskih umjetnica poput Sanje Iveković, Vlaste Delimar, Ksenije Kordić i Vlaste Žanić, koje kroz medij vlastitoga tijela ukazuju na problematičnost normativnih određenja ženskih identiteta koji svoju stegu provode primarno kroz oblikovanje i kontrolu tijela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti