Pregled bibliografske jedinice broj: 1121634
Neki modusi produkcije i recepcije hrvatske suvremene umjetnosti: Milenijalci u fokusu
Neki modusi produkcije i recepcije hrvatske suvremene umjetnosti: Milenijalci u fokusu, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neki modusi produkcije i recepcije hrvatske
suvremene umjetnosti: Milenijalci u fokusu
(Selected modes of contemporary Croatian art
production and reception: millennials in focus)
Autori
Cerar, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
01.01
Godina
2018
Stranica
108
Mentor
Galjer, Jasna
Ključne riječi
likovna kritika, metamodernizam, milenijalci, mladi umjetnici, produkcija, recepcija, suvremena umjetnost
(art criticism, meta-modernism, Millenials, young artists, production, reception, contemporary art)
Sažetak
Rad se bavi odabranim aspektima produkcije i recepcije suvremene umjetnosti generacije milenijalaca u hrvatskom kulturnom kontekstu. Obrađeni su problemi i prepreke inherentni lokalnom umjetničkom polju, koji otežavaju procese analize njegovih sastavnica. Oni se dominantno tiču pitanja nesustavnosti u proučavanju suvremene umjetničke produkcije, a time i manjkavosti referentnoga okvira, diskontinuiteta i devalvacije suvremenih kritičkih praksi te nesigurnosti koju nose financijske prilike. Potom su obrazložene kategorije mladih umjetnika i milenijalaca te izdvojena distinktivna generacijska obilježja, s naglaskom na nove identitetske obrasce koji se formiraju u kontekstu suvremenog kulturnog okoliša. Izloženi su ključni akteri heterogene suvremene umjetničke produkcije u Zagrebu, a koji godištem pripadaju milenijalcima, te istaknute aktualne tendencije koje se trenutno mogu uočiti na generacijskoj razini. Razmotren je i prostor recepcije: iznesen je osvrt na aktivnosti ključnih medija u kojima se objavljuju tekstovi o suvremenoj hrvatskoj umjetnosti različite provenijencije. Detaljnije su analizirane umjetničke prakse troje umjetnika milenijalaca: Stipana Tadića, Marine Mesar (OKO) te Nike Mihaljevića, pri čemu je fokus stavljen na kulturološko čitanje. Predstavljen je koncept metamodernizma – nove strukture osjećaja koja je naslijedila postmodernizam – unutar koje su kontekstualizirane spomenute umjetničke poetike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti