Pregled bibliografske jedinice broj: 1121629
Feminističke intervencije u hrvatskoj umjetnosti nakon 2000.: Problematika i kritičke pozicije
Feminističke intervencije u hrvatskoj umjetnosti nakon 2000.: Problematika i kritičke pozicije, 2018., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Feminističke intervencije u hrvatskoj
umjetnosti
nakon 2000.: Problematika i kritičke pozicije
(Feminist Interventions in the Croatian Art
After
2000: The Problematic and Critical Positions)
Autori
Šarin, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
18.12
Godina
2018
Stranica
75
Mentor
Galjer, Jasna ; Lulić, Josipa
Ključne riječi
feminizam ; rod ; hrvatske umjetnice ; kritička teorija ; povijest umjetnosti ; umjetnost 21. stoljeća ; Moderna galerija
(Feminism, gender, croatian women artists, critical theory, art history, art of the 21st century, modern gallery)
Sažetak
U diplomskom radu Feminističke intervencije u hrvatsku umjetnost nakon 2000.: Problematika i kritičke pozicije bavim se problematikom koja zahvaća teorijsko i disciplinarno polje iz rakursa feminističke kritike, analizirajući strategije koje umjetnice koriste kao odgovor ili reakciju na društveno-političku stvarnost. Anglo-saksonska i francuska feministička kritika uvele su u povijest umjetnosti novi set kritičko-analitičke aparature prema teorijskim uporištima iz srodnih znanosti, poput filozofije, književne teorije, sociologije i psihologije. Linda Nochlin među prvima je odgovorila na važno pitanje u svom poznatom eseju Zašto nema velikih umjetnica?. Uslijedile su potom mnoge teorijske diskusije u kojima su sudjelovale brojne kritičarke, međutim feministička misao ostala je marginalizirana unutar dominantne struje povijesti umjetnosti, kako na međunarodnoj razini, tako i u Hrvatskoj. Stoga su u prvom dijelu rada detaljno predstavljeni teorijski okvir i feminističke metodologije pomoću kojih su proučavane feminističke intervencije. U drugom su dijelu rada, kroz veće tematsko-problemske cjeline, analizirane studije slučaja feminističkih intervencija u hrvatsku umjetnost, koje ukazuju na njihove specifičnosti s obzirom na lokalni, društveni, povijesni, politički i osobni kontekst. Cilj ovog rada je donijeti novi pogled na postojeću situaciju i osvijetliti pozicije feminističke kritike u hrvatskoj umjetnosti te postaviti pitanja za daljnje promišljanje problematike koja je nedovoljno teorijski kontekstualizirana, a u akademskim kurikulumima marginalizirana ili u potpunosti nezastupljena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb