Pregled bibliografske jedinice broj: 1121516
Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama
Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama // Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, I. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 31-46 (demonstracija, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1121516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama
(Alternative Pedagogies in Preschools)
Autori
Bertović, Nika ; Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina
/ Klasnić, I. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 31-46
ISBN
978-953-8115-68-4
Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Demonstracija
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
alternativne pedagoške koncepcije ; Montessori pedagogija ; programi usmjereni na dijete ; waldorfska pedagogija
(alternative pedagogical concepts ; child-focused programs ; Mon-tessori pedagogy ; Waldorf pedagogy)
Sažetak
Početak dvadesetoga stoljeća obilježen je pokretom reforme pedagogije iz kojeg su proizašli brojni pedagoški koncepti. najznačajniji među njima su Waldorf, Montessori, reggio i agazzi. Pristupi ovih pedagogija poma-lo se razlikuju, ali svi imaju isti cilj, a to je dobrobit djeteta i njegov cjelo-viti razvoj. sve su alternativne pedagogije usmjerene na dijete, pružaju mu slobodu, samostalnost u radu, potiču ga na učenje istraživanjem i učenje putem vlastitoga iskustva koji stječe u interakciji s okolinom. kod djece je vrlo važno razvijati stvaralaštvo kako bi se u budućnosti mogli odgovorno odnositi prema svijetu i aktivno sudjelovati u njegovu stva-ranju. cilj je ovoga rada analizirati temeljne karakteristike alternativnih pedagogija. naglasak se stavlja na usporedbu Montessori i Waldorf pe-dagogije kao dvije najraširenije alternativne pedagogije, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. najznačajnija dodirna točka im je središnja pozicija djeteta kojemu se pruža sloboda. Maria Montessori djetetu je pružala slo-bodu od najranije dobi, pri čemu mu odrasli pružaju indirektnu pomoć, dok steiner smatra kako dijete tek nakon puberteta može samostalno odlučivati. oboje svoj odgoj i obrazovanje temelje na djetetovim potreba-ma i smatraju da se njihovim zadovoljenjem mogu zadovoljiti i potrebe cijeloga društva. Zajedničko im je i to što odrasle smatraju uzorom djeci, oni se ugledaju na njihovo ponašanje, izgled, mimiku i odabir riječi. Mon-tessori smatra da odrasli trebaju djetetu pružiti pomoć za samopomoć, a za steinera su odrasli model koje dijete treba oponašati. obje pedagogije naglasak stavljaju na upotrebu prirodnih materijala i povezivanje djece s prirodom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija