Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121516

Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama


Bertović, Nika; Kokanović, Tihana; Opić, Siniša
Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama // Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, I. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 31-46 (demonstracija, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1121516 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama
(Alternative Pedagogies in Preschools)

Autori
Bertović, Nika ; Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, I. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 31-46

ISBN
978-953-8115-68-4

Skup
Međunarodna znanstvena i umjetnička konferencija Suvremene teme u odgoju i obrazovanju – STOO 2019

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.11.2019. - 17.11.2019

Vrsta sudjelovanja
Demonstracija

Vrsta recenzije
Recenziran

Ključne riječi
alternativne pedagoške koncepcije ; Montessori pedagogija ; programi usmjereni na dijete ; waldorfska pedagogija
(alternative pedagogical concepts ; child-focused programs ; Mon-tessori pedagogy ; Waldorf pedagogy)

Sažetak
Početak dvadesetoga stoljeća obilježen je pokretom reforme pedagogije iz kojeg su proizašli brojni pedagoški koncepti. najznačajniji među njima su Waldorf, Montessori, reggio i agazzi. Pristupi ovih pedagogija poma-lo se razlikuju, ali svi imaju isti cilj, a to je dobrobit djeteta i njegov cjelo-viti razvoj. sve su alternativne pedagogije usmjerene na dijete, pružaju mu slobodu, samostalnost u radu, potiču ga na učenje istraživanjem i učenje putem vlastitoga iskustva koji stječe u interakciji s okolinom. kod djece je vrlo važno razvijati stvaralaštvo kako bi se u budućnosti mogli odgovorno odnositi prema svijetu i aktivno sudjelovati u njegovu stva-ranju. cilj je ovoga rada analizirati temeljne karakteristike alternativnih pedagogija. naglasak se stavlja na usporedbu Montessori i Waldorf pe-dagogije kao dvije najraširenije alternativne pedagogije, kako u svijetu tako i u Hrvatskoj. najznačajnija dodirna točka im je središnja pozicija djeteta kojemu se pruža sloboda. Maria Montessori djetetu je pružala slo-bodu od najranije dobi, pri čemu mu odrasli pružaju indirektnu pomoć, dok steiner smatra kako dijete tek nakon puberteta može samostalno odlučivati. oboje svoj odgoj i obrazovanje temelje na djetetovim potreba-ma i smatraju da se njihovim zadovoljenjem mogu zadovoljiti i potrebe cijeloga društva. Zajedničko im je i to što odrasle smatraju uzorom djeci, oni se ugledaju na njihovo ponašanje, izgled, mimiku i odabir riječi. Mon-tessori smatra da odrasli trebaju djetetu pružiti pomoć za samopomoć, a za steinera su odrasli model koje dijete treba oponašati. obje pedagogije naglasak stavljaju na upotrebu prirodnih materijala i povezivanje djece s prirodom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Tihana Kokanović (autor)

Avatar Url Siniša Opić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ufzg.unizg.hr www.ufzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bertović, Nika; Kokanović, Tihana; Opić, Siniša
Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama // Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina / Klasnić, I. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 31-46 (demonstracija, recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bertović, N., Kokanović, T. & Opić, S. (2019) Alternativne pedagogije u predškolskim ustanovama. U: Klasnić, I. (ur.)Pedagogija i psihologija: od ispravljanja nedostataka do poticanja osobnih snaga i vrlina.
@article{article, author = {Bertovi\'{c}, Nika and Kokanovi\'{c}, Tihana and Opi\'{c}, Sini\v{s}a}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {31-46}, keywords = {alternativne pedago\v{s}ke koncepcije, Montessori pedagogija, programi usmjereni na dijete, waldorfska pedagogija}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Alternativne pedagogije u pred\v{s}kolskim ustanovama}, keyword = {alternativne pedago\v{s}ke koncepcije, Montessori pedagogija, programi usmjereni na dijete, waldorfska pedagogija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bertovi\'{c}, Nika and Kokanovi\'{c}, Tihana and Opi\'{c}, Sini\v{s}a}, editor = {Klasni\'{c}, I.}, year = {2019}, pages = {31-46}, keywords = {alternative pedagogical concepts, child-focused programs, Mon-tessori pedagogy, Waldorf pedagogy}, isbn = {978-953-8115-68-4}, title = {Alternative Pedagogies in Preschools}, keyword = {alternative pedagogical concepts, child-focused programs, Mon-tessori pedagogy, Waldorf pedagogy}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font