Pregled bibliografske jedinice broj: 1121369
Kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja u edukacijskoj fizici
Kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja u edukacijskoj fizici // XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 131-137 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1121369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja
u edukacijskoj fizici
(Qualitative and quantitative research methods in
physics education)
Autori
Jelovica, Lejla ; Erceg, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike : zbornik radova
/ Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2021, 131-137
ISBN
978-953-7178-23-9
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Online, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvalitativne metode istraživanja ; kvantitativne metode istraživanja ; edukacijska fizika
(qualitative research methods ; quantitative research methods ; physics education)
Sažetak
Istraživanja u području edukacijske fizike potaknuta su potrebom za učinkovitijom nastavom fizike na svim razinama obrazovanja. Posljednjih 30-ak godina broj publikacija utemeljenih na spomenutim istraživanjima se znatno povećao, a spektar pokrivenih tema uključuje konceptualno razumijevanje, epistemologiju, rješavanje problema, stavove, socijalne aspekte, tehnologiju, evaluaciju odgovarajućih pristupa u nastavi, nastavne materijale i slično. U istraživanju navedenih tema koriste se kvalitativne i kvantitativne metode. Kvalitativne metode istraživanja opisuju kontekst istraživanja i teorijsku perspektivu za koju istraživač misli da bi mogla utjecati na odluke koje donosi tijekom procesa istraživanja. Kvantitativne metode istraživanja koriste se kada istraživač želi kvantificirati promatranja kroz statističke tehnike kako bi bolje opisao i objasnio zaključke o određenim događajima, idejama ili postupcima dobivenim tijekom istraživanja. U izlaganju dajemo pregled i osnovne smjernice kvalitativnih metoda (intervju, anketa, artefakt, elektronski izvori podataka i promatranje) i kvantitativnih istraživačkih metoda (metode deskriptivne statistike i metode inferencijalne statistike). Cilj nam je potaknuti što veći broj nastavnika fizike na istraživanja koja mogu svakodnevno provoditi u svojim učionicama- laboratorijima, dajući na taj način doprinos razvoju područja edukacijske fizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split,
Sveučilište u Rijeci - Odjel za fiziku