Pregled bibliografske jedinice broj: 1121331
Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima
Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku i Odsjek za pedagogiju, Zagreb
CROSBI ID: 1121331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori
ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima
(Phonological Sensitivity in Regular and Montessori
early and Preschool Educational Programs)
Autori
Petrak, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku i Odsjek za pedagogiju
Mjesto
Zagreb
Datum
23.02
Godina
2021
Stranica
71
Mentor
Tomić, Diana, Car, Sandra
Ključne riječi
fonološka osjetljivost, govorno-jezični razvoj, Montessori pedagogija, redoviti rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(phonological awareness, speech and language development, Montessori pedagogy, preschool curriculum)
Sažetak
Razvoj djeteta zanimljivo je i neiscrpno područje proučavanja i istraživanja koje je plijenilo pažnju mnogim poznatim autorima s područja psihologije, pedijatrije, filozofije, pedagogije, fonetike, ali i drugih područja. Za potrebe ovog rada, u poglavljima koja slijede, opisat će se djetetov govorno-jezični razvoj i pojam fonološke osjetljivosti. Fonološka osjetljivost je osjetljivost na glasove i fonološku strukturu riječi te sposobnost manipuliranja glasovima. Važna je jer doprinosi razvoju čitalačkih vještina, a u radu će se prikazati i opisati načini njezina poticanja u kontekstu redovitih i Montessori ranih i predškolskih programa. Montessori program nudi drugačiji, pozornosti vrijedan pristup razvoju djeteta kao cjelovitog bića, koje uči aktivnim sudjelovanjem. Montessori je oblikovala pedagogiju čija je specifičnost koncept učenja putem razvoja osjetila, ideja mišićnog pamćenja i ruka kao glavni organ inteligencije, što se uvelike razlikovalo od metoda učenja koje su se u njeno vrijeme smatrale prihvatljivima a koje se koriste i primjenjuju i danas. Radovi svjetskih i domaćih znanstvenika i autora koji se bave područjem dječjeg razvoja i učenja, doprinijeli su da se ideja djeteta kao aktivnog sudionika u odgojno- obrazovnom procesu implementira u redovite rane i predškolske programe kakve danas poznajemo. Upravo su njihovi napori doprinijeli oblikovanju Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb