Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121331

Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima


Petrak, Kristina
Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku i Odsjek za pedagogiju, Zagreb


CROSBI ID: 1121331 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima
(Phonological Sensitivity in Regular and Montessori early and Preschool Educational Programs)

Autori
Petrak, Kristina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku i Odsjek za pedagogiju

Mjesto
Zagreb

Datum
23.02

Godina
2021

Stranica
71

Mentor
Tomić, Diana, Car, Sandra

Ključne riječi
fonološka osjetljivost, govorno-jezični razvoj, Montessori pedagogija, redoviti rani i predškolski odgoj i obrazovanje
(phonological awareness, speech and language development, Montessori pedagogy, preschool curriculum)

Sažetak
Razvoj djeteta zanimljivo je i neiscrpno područje proučavanja i istraživanja koje je plijenilo pažnju mnogim poznatim autorima s područja psihologije, pedijatrije, filozofije, pedagogije, fonetike, ali i drugih područja. Za potrebe ovog rada, u poglavljima koja slijede, opisat će se djetetov govorno-jezični razvoj i pojam fonološke osjetljivosti. Fonološka osjetljivost je osjetljivost na glasove i fonološku strukturu riječi te sposobnost manipuliranja glasovima. Važna je jer doprinosi razvoju čitalačkih vještina, a u radu će se prikazati i opisati načini njezina poticanja u kontekstu redovitih i Montessori ranih i predškolskih programa. Montessori program nudi drugačiji, pozornosti vrijedan pristup razvoju djeteta kao cjelovitog bića, koje uči aktivnim sudjelovanjem. Montessori je oblikovala pedagogiju čija je specifičnost koncept učenja putem razvoja osjetila, ideja mišićnog pamćenja i ruka kao glavni organ inteligencije, što se uvelike razlikovalo od metoda učenja koje su se u njeno vrijeme smatrale prihvatljivima a koje se koriste i primjenjuju i danas. Radovi svjetskih i domaćih znanstvenika i autora koji se bave područjem dječjeg razvoja i učenja, doprinijeli su da se ideja djeteta kao aktivnog sudionika u odgojno- obrazovnom procesu implementira u redovite rane i predškolske programe kakve danas poznajemo. Upravo su njihovi napori doprinijeli oblikovanju Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Diana Tomić (mentor)

Avatar Url Sandra Car (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrak, Kristina
Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima, 2021., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku i Odsjek za pedagogiju, Zagreb
Petrak, K. (2021) 'Fonološka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i predškolskim odgojno-obrazovnim programima', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet / Odsjek za fonetiku i Odsjek za pedagogiju, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Petrak, Kristina}, year = {2021}, pages = {71}, keywords = {fonolo\v{s}ka osjetljivost, govorno-jezi\v{c}ni razvoj, Montessori pedagogija, redoviti rani i pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, title = {Fonolo\v{s}ka osjetljivost u redovitim i Montessori ranim i pred\v{s}kolskim odgojno-obrazovnim programima}, keyword = {fonolo\v{s}ka osjetljivost, govorno-jezi\v{c}ni razvoj, Montessori pedagogija, redoviti rani i pred\v{s}kolski odgoj i obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Petrak, Kristina}, year = {2021}, pages = {71}, keywords = {phonological awareness, speech and language development, Montessori pedagogy, preschool curriculum}, title = {Phonological Sensitivity in Regular and Montessori early and Preschool Educational Programs}, keyword = {phonological awareness, speech and language development, Montessori pedagogy, preschool curriculum}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font