Pregled bibliografske jedinice broj: 1121219
Aktivnosti glazbenoga stvaralaštva u nastavi solfeggia
Aktivnosti glazbenoga stvaralaštva u nastavi solfeggia // Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija Knjiga sažetaka / Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena (ur.).
Cetinje: Muzička akademija Univerzitet Crne Gore, 2021. str. 70-71 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1121219 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivnosti glazbenoga stvaralaštva u nastavi
solfeggia
(Musical-Creative Activities in Solfeggio Teaching)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija Knjiga sažetaka
/ Marković, Vedrana ; Martinović-Bogojević, Jelena - Cetinje : Muzička akademija Univerzitet Crne Gore, 2021, 70-71
ISBN
978-9940-9540-8-6
Skup
Drugi međunarodni simpozijum iz oblasti muzičke pedagogije Muzička pedagogija izazov, inspiracija i kreacija
Mjesto i datum
Cetinje, Crna Gora, 08.04.2021. - 09.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
solfeggio, aktivnosti glazbenoga stvaralaštva, nastavnici solfeggia
(solfeggio, musical-creative activities, solfeggio teachers)
Sažetak
Iako su aktivnosti glazbenoga stvaralaštva u nastavnim planovima i programima u Hrvatskoj prisutni već više od 30 godina, u praktičnoj nastavnoj realizaciji temeljnoga glazbeno- teorijskoga predmeta solfeggia, u kojem učenici sustavno stječu intonacijska i ritamska znanja i vještine, puni potencijal tih aktivnosti još nije dosegnut. U radu se opisuje istraživanje provedeno s ciljem ispitivanja stavova nastavnika solfeggia o aktivnostima glazbenoga stvaralaštva i njihovoj implementaciji u nastavi solfeggia. Rezultati istraživanja pokazuju da najveći broj nastavnika procjenjuje vlastite kompetencije o provođenju aktivnosti glazbenoga stvaralaštva dobrima, dok ih manji dio procjenjuje izvrsnim i nedovoljnim. Nastavnici solfeggia procjenjuju svoja znanja o aktivnostima glazbenoga stvaralaštva, stečena tijekom fakultetskoga obrazovanja, nedovoljnima te smatraju kako im je potrebna dodatna edukacija za ostvarenje kreativnih sadržaja u nastavi. Navode kako u svojoj nastavi realiziraju aktivnosti glazbenoga stvaralaštva s ciljem razvoja kreativnih i stvaralačkih sposobnosti kod učenika, boljega razumijevanja manjih obrazovnih cjelina, zanimljivije, dinamičnije i aktivnije nastave solfeggia. Iako pozitivno procjenjuju sve nastavne aktivnosti, najvažnijim i najučinkovitijim aktivnostima, ali i najtežim za realizaciju, nastavnici procjenjuju diktate i pjevanje, dok aktivnosti glazbenoga stvaralaštva procjenjuju najzanimljivijim, ali i nezahtjevnim. Na temelju rezultata može se zaključiti kako su nastavnici svjesni uloge, važnosti i potrebe implementacije aktivnosti glazbenoga stvaralaštva u nastavu solfeggia, ali su istovremeno svjesni i potrebe za sustavnim osnaživanjem svojih kompetencija u pogledu konkretnih stvaralačkih aktivnosti koje se mogu implementirati u nastavu solfeggia s ciljem razvijanja kreativnih glazbenih sposobnosti i muzikalnosti kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost