Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121173

ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ


Nejašmić, Paula; Barišić, Petra
ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ // Zbornik radova – 1. međunarodna znanstveno- stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Održivi i odgovorni razvoj u ruralnom turizmu“ / Jurakić, Marko ; Franc, Sanja ; Barišić, Petra ; Koščak, Marko ; Penezić, Nenad (ur.).
Moslavačka Slatina: Vimal Akademija, 2021. str. 1-27 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1121173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ
(THE ANALYSIS OF DIGITAL MARKETING IN THE FIELD OF RURAL TOURISM IN THE REPUBLIC OF CROATIA)

Autori
Nejašmić, Paula ; Barišić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova – 1. međunarodna znanstveno- stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Održivi i odgovorni razvoj u ruralnom turizmu“ / Jurakić, Marko ; Franc, Sanja ; Barišić, Petra ; Koščak, Marko ; Penezić, Nenad - Moslavačka Slatina : Vimal Akademija, 2021, 1-27

Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma: Održivi i odgovorni razvoj u ruralnom turizmu

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.11.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
digitalni marketing ; ruralni turizam ; marketing ruralnih područja ; istraživanje digitalnog tržišta ; marketing u turizmu ; turističko tržište u Hrvatskoj
(specific forms of tourism ; rural tourism ; digital marketing ; rural area marketing ; marketing in tourism ; tourism in Croatia)

Sažetak
Gradovi su gospodarski, društveno i kulturno razvijeniji u odnosu na ostale dijelove zemalja i regija s kojima se uspoređuju. S druge strane, geografska područja koja se nalaze izvan grada uglavnom su manje razvijena te im je potrebna potpora lokalne, regionalne, državne i međunarodne vlasti. Kako bi se podržao njihov razvoj, u zemljama Europske Unije provode se različiti projekti koji potiču razvoj turizma na ruralnim područjima. Kao važna gospodarska i politička aktivnost, osobito za Republiku Hrvatsku, turizam predstavlja jedan od načina socio-ekonomskog razvoja i napretka ruralnih dijelova zemlje, regije, odnosno Unije te se predstavlja kao kohezivni faktor svih društvenih dionika na tim područjima. Ruralni turizam, kao što mu i ime ukazuje, specifični je oblik turizma koji označava privremeni i nelukrativni boravak turista u ruralnim područjima te obuhvaća turističke proizvode i usluge karakteristične za te prostore. Budući da se lokalno stanovništvo tih područja dominantno bavi poljoprivredom, šumarstvom, lovom i ribolovom, turistička se ponuda formira prema primarnim djelatnostima stanovnika ruralnog područja. Stoga su turistički proizvodi i usluge ruralnog turizma kompleksniji te su obuhvaćeni elementima ostalih specifičnih oblika turizma. To su, između ostalih, kulturni, eno-gastro i eko turizam. Nadalje, obilježja takvih destinacija privlače turiste koji, osim slobodnog vremena, odnosno dokolice i slobodnih novčanih sredstava, budu motivirani kao posljedica unutarnjih i vanjskih faktora. Turisti koji odlaze u ruralna područja, privučeni su specifičnim karakteristikama turističke ponude na selu, a potaknuti su bijegom od svakodnevice i promjenom gradske rutine. Ta skupina putnika predstavlja usku tržišnu nišu na koju se pružatelji turističkih proizvoda i usluga trebaju fokusirati. Da bi to bilo moguće, potrebno je prilagoditi turističku ponudu opisanom segmentu turističke potražnje. Zbog COVID-19 pandemije, točnije zbog ograničene mogućnosti fizičkog putovanja i odlaska u željene turističke destinacije, turisti su promijenili svoje ponašanje i navike u 2020. godini. Postali su digitalno prisutniji i aktivniji na internetu. Prateći novonastale trendove i one koji su im prethodili, došlo je do rasta digitalnog marketinga, odnosno marketinga koji je zastupljen na internetu i čije ciljne skupine koriste suvremene, digitalne tehnologije na osobnim računalima i pametnim telefonima. Ovaj se rad bavi istraživanjem domaćeg ruralnog turizma u digitalno-marketinškom okruženju i analizom situacije digitalnog marketinga ruralnog turizma u Republici 2 Hrvatskoj. Budući da turistička ponuda, a izrazito potražnja na internetu nisu dovoljno istražene sa aspekta ruralnog turizma u Republici Hrvatskoj, ovaj rad se bavi njihovom analizom koristeći se pretraživanjem interneta i specijaliziranih web stranica, analizom profila (gospodarskih subjekata) na društvenim mrežama te korištenjem osnovnih marketinških alata (kao što su Google Trends i alat za pretraživanje ključnih riječi). Dakle, istraživanje je provedeno u dvije faze. Prva faza je analiza potražnje korištenjem navedenih alata koji se odnose na tražilice i društvene mreže, dok je druga faza analiza obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, seoskih domaćinstava i sličnih gospodarskih subjekata koji se bave ruralnim turizmom. Svrha ovog rada je, na temelju provedenog istraživanja, ukazati na taktike digitalnog marketinga s aspekta online zastupljenosti na internetskoj tražilici (Google) i na društvenim mrežama u Hrvatskoj. Budući da sličan znanstveno-stručni rad, u kojem se provodi analiza pomoću alata koji se primjenjuju u praksi, ne postoji, nije dostupan ili nije javno objavljen, istraživanje ima poseban značaj za znanost, ali i za struku. Nadalje, nedostaci s kojima se susreće turistička ponuda ruralnog turizma u Republici Hrvatskoj su nedostatak obrazovanog kadra i nepoznavanje osnovnih marketinških metoda i tehnika. Iz tih razloga, pored znanstvenog doprinosa, rad predstavlja doprinos struci i može se primjenjivati u realnom sektoru ruralnog turizma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Petra Barišić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

vimal.hr www.moslavina.info

Citiraj ovu publikaciju:

Nejašmić, Paula; Barišić, Petra
ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ // Zbornik radova – 1. međunarodna znanstveno- stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Održivi i odgovorni razvoj u ruralnom turizmu“ / Jurakić, Marko ; Franc, Sanja ; Barišić, Petra ; Koščak, Marko ; Penezić, Nenad (ur.).
Moslavačka Slatina: Vimal Akademija, 2021. str. 1-27 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Nejašmić, P. & Barišić, P. (2021) ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ. U: Jurakić, M., Franc, S., Barišić, P., Koščak, M. & Penezić, N. (ur.)Zbornik radova – 1. međunarodna znanstveno- stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma „Održivi i odgovorni razvoj u ruralnom turizmu“.
@article{article, author = {Neja\v{s}mi\'{c}, Paula and Bari\v{s}i\'{c}, Petra}, year = {2021}, pages = {1-27}, keywords = {digitalni marketing, ruralni turizam, marketing ruralnih podru\v{c}ja, istra\v{z}ivanje digitalnog tr\v{z}i\v{s}ta, marketing u turizmu, turisti\v{c}ko tr\v{z}i\v{s}te u Hrvatskoj}, title = {ANALIZA SITUACIJE DIGITALNOG MARKETINGA RURALNOG TURIZMA U REPUBLICI HRVATSKOJ}, keyword = {digitalni marketing, ruralni turizam, marketing ruralnih podru\v{c}ja, istra\v{z}ivanje digitalnog tr\v{z}i\v{s}ta, marketing u turizmu, turisti\v{c}ko tr\v{z}i\v{s}te u Hrvatskoj}, publisher = {Vimal Akademija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Neja\v{s}mi\'{c}, Paula and Bari\v{s}i\'{c}, Petra}, year = {2021}, pages = {1-27}, keywords = {specific forms of tourism, rural tourism, digital marketing, rural area marketing, marketing in tourism, tourism in Croatia}, title = {THE ANALYSIS OF DIGITAL MARKETING IN THE FIELD OF RURAL TOURISM IN THE REPUBLIC OF CROATIA}, keyword = {specific forms of tourism, rural tourism, digital marketing, rural area marketing, marketing in tourism, tourism in Croatia}, publisher = {Vimal Akademija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font