Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121130

Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa


Turković, Martina
Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa, 2013., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1121130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa
(The place of the secondary school subject Arts in the educational system of the Republic of Croatia. Analysis of timetable and curriculum)

Autori
Turković, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.12

Godina
2013

Stranica
56

Mentor
Dulibić, Frano

Ključne riječi
nastavni plan i program ; predmet Likovna umjetnost ; Nacionalni okvirni kurikulum ; satnica ; srednjoškolsko obrazovanje ; umjetničko obrazovanje
(art education ; curriculum ; Nacionalni okvirni kurikulum ; secondary education ; teaching schedule ; the school subject Art History)

Sažetak
Umjetnost dobiva sve značajnije mjesto u obrazovanju jer su se u posljednjih nekoliko desetljeća uvidjele njezine mnogostruke koristi za razvoj vještina i sposobnosti pojedinca. Umjetničko obrazovanje pomaže pri umnom, kreativnom, duhovnom, osjetilnom, osjećajnom, društvenom i tjelesnom razvoju učenika. Ovaj rad pokušava pobliže prikazati položaj srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u hrvatskom obrazovnom sustavu na temelju analize nastavnog plana i program te satnice predmeta. U uvodnom je dijelu prikazan povijesni pregled razvoja likovnog odgoja i obrazovanja u svijetu i Hrvatskoj uz novo vrednovanje umjetnosti u obrazovanju danas. U današnje se vrijeme novi status umjetnosti očituje u djelovanju brojnih međunarodnih organizacija koje nastoje istaknuti ulogu umjetnosti za kvalitetu obrazovanja, a primjer su brojne svjetske države koje u svojim nacionalnim kurikulumima likovnom obrazovanju daju značajno mjesto. Analizom nastavnog plana i programa predmeta Likovna umjetnost u gimnazijama, umjetničkim i stručnim srednjim školama te predmetne satnice uočava se nesuvremenost takve organizacije nastave likovne umjetnosti i neusklađenost s europskim obrazovnim sustavom. Nastavni se program uspoređuje s Nacionalnim okvirnim kurikulumom i njegovim ciljevima za umjetničko područje, koji predviđa drugačije vrednovanje umjetnosti s obzirom na novi kurikulumski pristup planiranju obrazovanja, ali novi kurikulum još nije zaživio u praksi te nedostaje potkrjepa njegovih nastojanja. Naposljetku, ističe se interdisciplinarna priroda predmeta Likovna umjetnost kojoj bi se trebala pridavati veća uloga u svrhu kvalitetnijeg usvajanja formalnog znanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Frano Dulibić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Turković, Martina
Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa, 2013., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Turković, M. (2013) 'Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Turkovi\'{c}, Martina}, year = {2013}, pages = {56}, keywords = {nastavni plan i program, predmet Likovna umjetnost, Nacionalni okvirni kurikulum, satnica, srednjo\v{s}kolsko obrazovanje, umjetni\v{c}ko obrazovanje}, title = {Mjesto srednjo\v{s}kolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa}, keyword = {nastavni plan i program, predmet Likovna umjetnost, Nacionalni okvirni kurikulum, satnica, srednjo\v{s}kolsko obrazovanje, umjetni\v{c}ko obrazovanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Turkovi\'{c}, Martina}, year = {2013}, pages = {56}, keywords = {art education, curriculum, Nacionalni okvirni kurikulum, secondary education, teaching schedule, the school subject Art History}, title = {The place of the secondary school subject Arts in the educational system of the Republic of Croatia. Analysis of timetable and curriculum}, keyword = {art education, curriculum, Nacionalni okvirni kurikulum, secondary education, teaching schedule, the school subject Art History}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font