Pregled bibliografske jedinice broj: 1121130
Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa
Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza satnice i nastavnog plana i programa, 2013., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjesto srednjoškolskog predmeta Likovna
umjetnost u obrazovnom sustavu RH. Analiza
satnice i nastavnog plana i programa
(The place of the secondary school subject Arts
in the educational system of the Republic of
Croatia. Analysis of timetable and curriculum)
Autori
Turković, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.12
Godina
2013
Stranica
56
Mentor
Dulibić, Frano
Ključne riječi
nastavni plan i program ; predmet Likovna umjetnost ; Nacionalni okvirni kurikulum ; satnica ; srednjoškolsko obrazovanje ; umjetničko obrazovanje
(art education ; curriculum ; Nacionalni okvirni kurikulum ; secondary education ; teaching schedule ; the school subject Art History)
Sažetak
Umjetnost dobiva sve značajnije mjesto u obrazovanju jer su se u posljednjih nekoliko desetljeća uvidjele njezine mnogostruke koristi za razvoj vještina i sposobnosti pojedinca. Umjetničko obrazovanje pomaže pri umnom, kreativnom, duhovnom, osjetilnom, osjećajnom, društvenom i tjelesnom razvoju učenika. Ovaj rad pokušava pobliže prikazati položaj srednjoškolskog predmeta Likovna umjetnost u hrvatskom obrazovnom sustavu na temelju analize nastavnog plana i program te satnice predmeta. U uvodnom je dijelu prikazan povijesni pregled razvoja likovnog odgoja i obrazovanja u svijetu i Hrvatskoj uz novo vrednovanje umjetnosti u obrazovanju danas. U današnje se vrijeme novi status umjetnosti očituje u djelovanju brojnih međunarodnih organizacija koje nastoje istaknuti ulogu umjetnosti za kvalitetu obrazovanja, a primjer su brojne svjetske države koje u svojim nacionalnim kurikulumima likovnom obrazovanju daju značajno mjesto. Analizom nastavnog plana i programa predmeta Likovna umjetnost u gimnazijama, umjetničkim i stručnim srednjim školama te predmetne satnice uočava se nesuvremenost takve organizacije nastave likovne umjetnosti i neusklađenost s europskim obrazovnim sustavom. Nastavni se program uspoređuje s Nacionalnim okvirnim kurikulumom i njegovim ciljevima za umjetničko područje, koji predviđa drugačije vrednovanje umjetnosti s obzirom na novi kurikulumski pristup planiranju obrazovanja, ali novi kurikulum još nije zaživio u praksi te nedostaje potkrjepa njegovih nastojanja. Naposljetku, ističe se interdisciplinarna priroda predmeta Likovna umjetnost kojoj bi se trebala pridavati veća uloga u svrhu kvalitetnijeg usvajanja formalnog znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti