Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1121090

Vizualni identitet suvremene hrvatske glazbene rock i pop produkcije (1990.-2010.)


Pavlić, Mateja
Vizualni identitet suvremene hrvatske glazbene rock i pop produkcije (1990.-2010.), 2014., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1121090 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualni identitet suvremene hrvatske glazbene rock i pop produkcije (1990.-2010.)
(Visual identity of contemporary Croatian music rock and pop production (1990-2010))

Autori
Pavlić, Mateja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
14.02

Godina
2014

Stranica
64

Mentor
Dulibić, Frano

Ključne riječi
vizualni identitet ; omoti glazbenih albuma ; rock kultura ; dizajneri
(visual identity ; music album covers ; rock culture ; designers)

Sažetak
Rad se bavi vizualnim identitetom suvremene hrvatske glazbene rock i pop produkcije od 1990. do 2010. godine. Prikazana je povijesni razvoj prakse formiranja omota albuma ploča/CD-a kao vizualne prezentacije glazbenih djela, što rezultira vrijednim likovnim ostvarenjima. Predmet zanimanja je usmjeren na rock pop omote albuma, koji proizlaze iz supkulturnog miljea te se za njih veže određena estetika i ikonografija. Pokušalo se naglasiti vrijednost omota, kao umjetničkih djela, čija vrijednost nadilazi omote marketinških proizvoda, čemu u prilog ide i uključivanje etabliranih umjetnika u dizajn omota. Drugi dio rada bavi se konkretno situacijom u Hrvatskoj od 1990. do 2010. godine, odnosno kako su određeni čimbenici, s jedne strane jugoslavensko nasljeđe oblikovanja omota, raspad Jugoslavije, ratna i poslijeratna situacija, nova društveno-politička klima, potiskivanje rock žanra na marginu, s druge strane promjene na tehnološkoj razini, zamjena ploča s CD-ovima, odnosno digitalizacija glazbe te razvoj profesionalne dizajnerske djelatnosti, utjecali na oblikovanje omota rock pop albuma glazbenika koji prevladavaju na glazbenim ljestvicama i dodjelama nagrada. U radu su navedeni najdominantniji predstavnici rock pop glazbe i njihova poetika, dizajneri albuma te pojedinačni omoti. Prezentirani su i primjeri valorizacije rock pop albuma kao umjetničke prakse na području Hrvatske.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Frano Dulibić (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

darhiv.ffzg.unizg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pavlić, Mateja
Vizualni identitet suvremene hrvatske glazbene rock i pop produkcije (1990.-2010.), 2014., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Pavlić, M. (2014) 'Vizualni identitet suvremene hrvatske glazbene rock i pop produkcije (1990.-2010.)', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavli\'{c}, Mateja}, year = {2014}, pages = {64}, keywords = {vizualni identitet, omoti glazbenih albuma, rock kultura, dizajneri}, title = {Vizualni identitet suvremene hrvatske glazbene rock i pop produkcije (1990.-2010.)}, keyword = {vizualni identitet, omoti glazbenih albuma, rock kultura, dizajneri}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Pavli\'{c}, Mateja}, year = {2014}, pages = {64}, keywords = {visual identity, music album covers, rock culture, designers}, title = {Visual identity of contemporary Croatian music rock and pop production (1990-2010)}, keyword = {visual identity, music album covers, rock culture, designers}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font