Pregled bibliografske jedinice broj: 1121085
Interdisciplinarnost u srednjoškolskoj nastavi likovne umjetnosti
Interdisciplinarnost u srednjoškolskoj nastavi likovne umjetnosti, 2014., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1121085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarnost u srednjoškolskoj nastavi
likovne umjetnosti
(Interdisciplinarity in high school art teaching)
Autori
Obradović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
16.03
Godina
2014
Stranica
122
Mentor
Dulibić, Frano
Ključne riječi
interdisciplinarnost ; integracija ; korelacija ; kroskurikularno povezivanje ; likovna umjetnost ; međupredmetne teme ; srednjoškolsko obrazovanje
(interdisciplinarity ; integration ; correlation ; cross-curricular connections ; Visual Arts ; cross-subject themes ; secondary education)
Sažetak
Ovaj rad ističe važnost interdisciplinarnosti kao nastavnog principa 21. stoljeća, čija uloga osobito dolazi do izražaja u nastavi likovne umjetnosti jer potiče kreativnost i razvoj kritičkog načina razmišljanja kod učenika. Usporednom analizom osnovnoškolskih i srednjoškolskih kurikuluma likovnih predmeta te navođenjem njihove zastupljenosti u obrazovnim sustavima Slovenije, Finske, Kanade (pokrajina Ontario) i Sjeverne Karoline (SAD) pokušava se dati kontekst likovnoj umjetnosti unutar hrvatskog obrazovnog sustava, s posebnim naglaskom na zastupljenost interdisciplinarnosti u nastavi likovne umjetnosti u hrvatskim srednjim školama. Nastoji se istaknuti uloga likovnih predmeta u razvoju i obrazovanju djece i mladih, ali isto tako navodi se i problem njihove male satnice čime se uvelike ograničava uporaba interdisciplinarnosti u nastavi. Osim programa i broja sati predmeta, uporaba interdisciplinarnosti ovisi i o inicijativi profesora što se može vidjeti na pozitivnim primjerima iz hrvatskih srednjih škola. U radu se navode primjeri različitih mogućnosti uporabe interdisciplinarnosti u nastavi likovne umjetnosti, ujedno i različiti principi povezivanja gradiva likovne umjetnosti s drugim predmetima i to su: usputna korelacija, povezivanje putem kulturno- povijesnog konteksta, korelacija po nastavnoj cjelini te korelacija na konkretnom umjetničkom djelu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti