Pregled bibliografske jedinice broj: 1121057
Podučavanje elemenata tehnike tai chija u nastavi Tjelesnog i zdravstvenog odgoja: utjecaj na pozitivne i negativne emocije učenika
Podučavanje elemenata tehnike tai chija u nastavi Tjelesnog i zdravstvenog odgoja: utjecaj na pozitivne i negativne emocije učenika // Odgojno-obrazovne teme, 3 (2020), 4; 55-69 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1121057 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Podučavanje elemenata tehnike tai chija u
nastavi Tjelesnog i zdravstvenog odgoja:
utjecaj na pozitivne i negativne emocije
učenika
(TEACHING THE ELEMENTS OF TAI CHI’S TECHNIQUE IN
PHYSICAL EDUCATION CLASS: INFLUENCE ON POSITIVE
AND NEGATIVE EMOTIONS IN STUDENTS)
Autori
Pavlina, Martin ; Holik, Ivan
Izvornik
Odgojno-obrazovne teme (2623-7911) 3
(2020), 4;
55-69
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kognicija ; negativne emocije ; pozitivne emocije ; tai chi chuan ; Tjelesna i zdravstvena kultura
(cognition ; negative emotions ; physical education ; positive emotions ; Tai Chi Chuan)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi utjecaj elemenata tai chi chuana u nastavi Tjelesne i zdravstvene kulture na kogniciju i područje pozitivnih i negativnih emocija u učenika razredne nastave. Uzorak ispitanika činila su dva 4. razreda osnovne škole, s eksperimentalnim razredom koji je činilo 26 učenika i kontrolnim koji su činila 23 učenika. Eksperimentalna grupa je tri puta tjedno u razdoblju od 45 dana vježbala tai chi chuan. Ispitanici su obiju grupa na početku i na kraju istraživanja ispunili skalu SPANE (Scale of positive and negative experiences, hr. Skala pozitivnih i negativnih iskustava). Na temelju dvanaest čestica SPANE-a i triju izvedenih veličina dobiveno je petnaest istoimenih varijabli. Pri statističkoj je analizi korištena aritmetička sredina zbroja pojedinačnih rezultata i Studentov t-test. Rezultati su pokazali da se vježbanjem tai chi chuana značajno povećavaju pozitivne emocije eksperimentalne grupe unutar nje same i u odnosu na kontrolnu te se smanjuju određene negativne emocije. Na temelju dobivenih rezultata zaključeno je da vježbanje tai chi chuana može značajno povećati učestalost pozitivnih emocija, reducirati one negativne te homogenizirati razred u okviru odgojno- obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski