Pregled bibliografske jedinice broj: 1121002
Fizika za najmlađe - otkrij, zabavi se i nauči
Fizika za najmlađe - otkrij, zabavi se i nauči // Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike / Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja (ur.).
Zadar, Hrvatska: Hrvatsko fizikalno društvo, 2019. str. 81-86 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1121002 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fizika za najmlađe - otkrij, zabavi se i nauči
(Physics for the youngest - discover, have fun and
learn)
Autori
Martinko, Sanja ; Pavić, Daliborka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova XIV. hrvatskog simpozija o nastavi fizike
/ Jeličić, Katarina ; Matejak Cvenić, Karolina ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja - : Hrvatsko fizikalno društvo, 2019, 81-86
ISBN
978-953-7178-22-2
Skup
14. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 23.04.2019. - 25.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Prirodoslovlje, pokus, istraživački pristup
(Science, experiment, research approach)
Sažetak
Današnja školska svakodnevica pretpostavlja da svakom učeniku treba pristupiti uvažavajući njegovu osobnost, preferirani način učenja kao i vještine koje posjeduje. Pritom je poželjno omogućiti mu da razvija svoje interese, ali i postaviti mu nove izazove. U skupinu učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama ubrajaju se uz učenike s poteškoćama u razvoju i daroviti učenici, koji također zahtijevaju određenu prilagodbu u vidu posebnih sadržaja, metoda i načina rada. Prilagodbu je često zahtjevno ostvariti u okviru redovne nastave pa se osmišljavaju programi izvan redovite nastave, a koji uključuju različite izvannastavne aktivnosti i radionice kojima učenici pohađaju programe prema svojim posebnim područjima talentiranosti, darovitosti i sklonosti. Aktivnosti u kojima učenici sudjeluju potiču intelektualni razvoj djeteta te razvijaju njegovu maštu i kreativnost. Pritom se posebno ističu programi koji promoviraju prirodoslovlje, a temelje se na izvođenju pokusa, razvoju znanstvenog načina mišljenja te populariziraju znanost općenito. Kompetencije koje učenici pritom razvijaju su istraživačke vještine, opažanja, izvođenja pokusa, rukovanja priborom do komuniciranja s drugim učenicima, postavljanja pitanja i izvođenja zaključaka. Strategija poučavanja temelji se na odabiru prikladnog pokusa koji će neku prirodnu pojavu približiti djeci, omogućiti im da usvoje neke temeljne koncepte uz mogućnost povezivanja viđenog s pojavama iz našeg svakodnevnog života. Pritom je važno da pokus kod učenika izazove čuđenje i ushit. Time potičemo njihovu znatiželju, te zadržavamo njihovu pažnju. Cilj rada je prezentirati aktivnosti osmišljene za učenike nižih razreda osnovne škole, na primjeru provedenog programa za darovite učenike te školskih projekata prije svega namijenjenih zainteresiranim učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika