Pregled bibliografske jedinice broj: 1120966
Recepcija bajki djece predškolske dobi
Recepcija bajki djece predškolske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Odsjek za kroatistiku, Filozofski fakultet,, Zagreb
CROSBI ID: 1120966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Recepcija bajki djece predškolske dobi
(A Reception of Fairy Tales by Preschool Age
Children)
Autori
Kranjec, Ena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za kroatistiku, Filozofski fakultet,
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2016
Stranica
105
Mentor
Rudan, Evelina
Ključne riječi
bajka, predškolska dob, pripovijedanje, narodna bajka
(fairy tale, preschool age, storytelling, folk tale)
Sažetak
U predškolskom razdoblju bajka zauzima istaknutu ulogu u odgoju djece. Ona je književna vrsta s kojom se djeca u tome razdoblju najčešće susreću, bilo da je riječ o usmenoj ili autorskoj bajci. Djeci bajke najčešće pripovijedaju, prepričavaju i/ili čitaju roditelji i odgojitelji te je važno osvijestiti njihovo djelovanje na razvoj dječje mašte, osobnosti i kreativnosti, uglavnom njezinu ulogu u njihovu kognitivnom, emocionalnom i socijalnom razvoju. Stoga je cilj ovog diplomskog rada uvidjeti na koje načine djeca percipiraju, interpretiraju i doživljavaju bajke u razdoblju predškolske dobi te kako to utječe na njihov cjelokupni odgoj. U prvom dijelu rada predstavit će se istraživani predmet: dakle, bajka kao književni žanr (Propp, Röhrich, Lüthi, Bošković-Stulli, Biti) te istraživano razdoblje: razvojne specifičnosti predškolskog razdoblja (Piaget, Montessori, Erikson, Vygotsky). Nadalje, predstavit će se mjesto bajke u dječjoj književnosti, književna i odgojna obilježja bajke te teorijski pregled razvoja kroz povijest, od njezina pojavljivanja u usmenim formama pa do prelaska u pisani ili umjetnički medij (Hameršak). U drugome dijelu rada, metodom anketnog ispitivanja, istražit će se mjesto bajke u vrtićima: načini obrade bajke, najčešće zastupljene bajke, pristup bajci kao književnom djelu, prihvaćenost bajke kod djece te čestota susretanja s tim žanrom. Budući da vrtić kao odgojno-obrazovna ustanova predstavlja mjesto gdje se djeca najčešće susreću s bajkom kao književnom vrstom, potrebno je ispitati kako se ona implementira u odgojni program i odgojnu praksu te osvijestiti pogreške i propuste njezina čitanja i naglasiti prijedloge za poboljšanje. Naglasit će se karakteristike njihova pripovijedanja, izvedbeni kontekst, reakcije recipijenata i dobne specifičnosti (poput npr. inzistiranje trogodišnjaka na ponovljivosti na rečeničnoj razini i sl.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija