Pregled bibliografske jedinice broj: 1120860
Pedagoški aspekti usmenoknjiževnih oblika u čijoj izvedbi sudjeluju djeca
Pedagoški aspekti usmenoknjiževnih oblika u čijoj izvedbi sudjeluju djeca, 2017., diplomski rad, diplomski, Odsjek za kroatistiku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1120860 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški aspekti usmenoknjiževnih oblika u čijoj
izvedbi sudjeluju djeca
(Pedagogical aspects of folk literature performance
that includes children)
Autori
Gaković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odsjek za kroatistiku, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2017
Stranica
54
Mentor
Rudan, Evelina ; Šagud, Mirjana
Ključne riječi
dječja igra, usmena književnost, odgoj.
(children's play, folk literature, upbringing.)
Sažetak
Usmenoknjiževni oblici u čijoj izvedbi sudjeluju djeca obuhvaćaju različite prakse koje su dio dječjeg odgoja, ali i samostalnih dječjih igara. Predmet su ovog rada dječje igre koje sadrže riječi ili pjesmu i pokrete, uspavanke, brojalice i sl. Rad prikazuje pedagoški potencijal ovih usmenoknjiževnih oblika. U teorijskom dijelu prikazana su obilježja dječjih igara i različit doprinos igre dječjem razvoju. On se prvenstveno ogleda u tome što mnogi od ovih usmenoknjiževnih oblika zadovoljavaju neke od temeljnih dječjih potreba u različitim fazama razvoja. Neke od njih su potreba za sigurnošću, ponavljanjem i redom, pokretom, uspostavljanjem bliskosti s odraslom osobom ili ostvarivanjem odnosa s vršnjacima. Drugi dio rada donosi opis ovakvih primjera iz monografija i zapisa u Zborniku za narodni život i običaje s kraja 19. st. i prve polovice 20. st. Prikaz tih primjera ima za cilj pokazati implicitnu pedagogiju koja se krije iza izvedbe ovih usmenoknjiževnih oblika. Treći dio rada prikaz je istraživanja provedenog među roditeljima čija djeca pohađaju predškolsku ustanovu Naša radost u Subotici. Cilj istraživanja bio je istražiti prisutnost usmenoknjiževnih oblika u čijoj izvedbi sudjeluju djeca u današnjem odgoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb