Pregled bibliografske jedinice broj: 1120839
Svemir u nastavi Fizike i Geografije
Svemir u nastavi Fizike i Geografije // XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike. Zbornik radova / Poljak, N. ; Pećina, P. ; Matejak Cvenić, K. (ur.).
Zagreb, 2021. str. 144-151 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1120839 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Svemir u nastavi Fizike i Geografije
(The Universe in Teaching Physics and Geography)
Autori
Pleić, Tvrtko ; Matejak Cvenić, Karolina ; Vuk, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XV. hrvatski simpozij o nastavi fizike. Zbornik radova
/ Poljak, N. ; Pećina, P. ; Matejak Cvenić, K. - Zagreb, 2021, 144-151
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Online, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Fizika, Geografija, integrirana nastava, kurikulum
(Physics, Geography, integrated teaching, curriculum)
Sažetak
S obzirom na donošenje novih kurikuluma iz Fizike i Geografije 2019., otvorile su se mogućnosti za većim povezivanjem sadržaja između predmeta. Jedan od tih sadržaja je svemir, cjelina koja se obrađuje u četvrtom razredu gimnazije, i na nastavi Fizike i na nastavi Geografije. Ishodi koji se mogu povezivati, a tiču se svemira, su FIZ SŠ B.4.8. i FIZ SŠ D.4.8. Opisuje model nastanka i strukturu svemira, te GEO SŠ B.4.8. Učenik istražuje najnovije spoznaje o svemiru i Sunčevu sustavu. Integrirana nastava je koordiniranje tema i aktivnosti iz dva ili više predmeta, kako bi izgradnja učeničkog znanja bila cjelovita i usklađena. Temelj integrirane nastave je tematsko poučavanje čije polazište je zajednička tema koja se proučava s različitih gledišta. Na izlaganju ćemo predstaviti model integrirane nastave Fizike i Geografije, čija je središnja tema svemir. Primjerima ćemo pokazati koji se sadržaju međusobno nadopunjavaju. Uz doprinos razvoju prirodoslovne pismenosti i većem povezivanju predmeta iz STEM područja, ova tema učenicima prikazuje i svrhovitost povezivanja znanja iz različitih disciplina. Također, ovakav pristup pomaže i u povezivanju i u strukturiranju gradiva koje su učenici obradili kroz prethodno školovanje, s obzirom da je svemir dio sadržaja obrađenih na nastavi i u nekim ranijim razredima (npr. Newtonov zakon gravitacije, Keplerovi zakoni i sl. iz fizike, ili Zemljin položaj u Sunčevom sustavu i gibanja Zemlje iz geografije).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti