Pregled bibliografske jedinice broj: 1120798
Nastava u online okruženju
Nastava u online okruženju // XV. Hrvatski simpozij o nastavi fizike / Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina (ur.).
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2021. str. 74-79 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1120798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nastava u online okruženju
(Teaching in an online environment)
Autori
Cerinski, Tomislav ; Kušec, Manuela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XV. Hrvatski simpozij o nastavi fizike
/ Poljak, Nikola ; Pećina, Planinka ; Matejak Cvenić, Karolina - Zagreb : Hrvatsko fizikalno društvo, 2021, 74-79
ISBN
978-953-7178-23-9
Skup
15. hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Hrvatska, 07.04.2021. - 08.04.2021
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Digitalni alati ; motivacija ; nastava na daljinu
((Digital tools ; motivation ; online teaching)
Sažetak
Kada se govori o nastavi na daljinu brojne učitelje često „zaboli glava“ od takvog oblika nastave, što može biti iz mnogo različitih razloga. Učitelji imaju različite kompetencije i znanja o izradi nastavnih materijala: pojedini izrađuju nove i vlastite materijale, drugi prilagođavaju postojeće materijale s interneta, a treći koriste tuđe materijale. Kako bi se što bolje prilagodili trenutnoj situaciji, učitelji su se našli u izazovnoj situaciji koja je za jedan dio učitelja vrlo nepoznata te se u njoj ne osjećaju „kao doma“. Učenici vrlo lako mogu prepoznati učitelje koji se ne snalaze dobro u online nastavi, što posljedično može dati i lošije ishode kod poučavanja učenika. Također, učenici prepoznaju i one učitelje koji se više trude, pa su tada i rezultati njihovih učenika bolji. Vrijedi istaknuti da na učitelje neposredno djeluje i učenička motivacija. Iz tih razloga željelo se ispitati učenički doživljaj online nastave. Sudjelovali su učenici sedmih i osmih razreda osnovnih škola nastave (N = 101, tri županije). Rezultati upućuju na zaključak o manjku učeničke motivacije, pri čemu učenici izjavljuju da bi ovakav oblik nastave trebalo ukinuti. Potaknuti ovim, poražavajućim rezultatima, u daljnjem dijelu rada daje se prijedlog digitalnih alata koji mogu pomoći učiteljima pri kreiranju online materijala koji ne pripadaju samo u „sjedi i prepiši nastavu“, a sve u cilju bolje uspješnosti u poučavanju i bolje motivacije prema radu kako učenika, tako i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne prirodne znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)