Pregled bibliografske jedinice broj: 1120631
Interpretacija baštine kao platforma za umrežavanje u ruralnom turizmu
Interpretacija baštine kao platforma za umrežavanje u ruralnom turizmu // 1. MEĐUNARODNA ZNANSTVENO-STRUČNA KONFERENCIJA ZA RAZVOJ RURALNOG TURIZMA “ODRŽIVI I ODGOVORNI RAZVOJ U RURALNOM TURIZMU” / Jurakić, M. ; Barišić, P. ; Franc, S. (ur.).
Zagreb: Vimal Akademija, 2021. str. 230-242 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 1120631 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interpretacija baštine kao platforma za umrežavanje
u ruralnom turizmu
(Interpretation of heritage as a platform for
networking in rural tourism)
Autori
Lekić, Romana ; Dabo, Krešimir ; Padjen, Đurić, Ingrid
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
1. MEĐUNARODNA ZNANSTVENO-STRUČNA KONFERENCIJA ZA RAZVOJ RURALNOG TURIZMA “ODRŽIVI I ODGOVORNI RAZVOJ U RURALNOM TURIZMU”
/ Jurakić, M. ; Barišić, P. ; Franc, S. - Zagreb : Vimal Akademija, 2021, 230-242
Skup
1. međunarodna znanstveno-stručna konferencija za razvoj ruralnog turizma: Održivi i odgovorni razvoj u ruralnom turizmu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.11.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
tradicijska kultura, baština, turistička destinacija, storytelling, ekonomija doživljaja, edukacija
(traditional culture, heritage, tourist destination, storytelling, experience economy, education)
Sažetak
Opseg postojećih baštinskih resursa u Hrvatskoj širok je i može imati različite karakteristike, od opipljivih do nematerijalnih, od prirodnih do kulturnih. Činjenica da je Hrvatska visoko rangirana na UNESCO-voj listi za zaštitu nematerijalne baštine još više doprinosi imidžu Hrvatske i stavlja tradicijsku kulturu u poziciju važnog resursa za kreiranje turističkih doživljaja. Resursi povezani s baštinom mogu poprimiti različite oblike kao što su krajolici, građevine, znanja i vještine, a u kontinentalnom dijelu Hrvatske osobito su vezani uz ruralni turizam. Ovim radom prikazat će se načini kojima se interpretacija može upotrijebiti kao svojevrsna strategija u upravljanju lokalitetom i turističkom destinacijom te će pojasniti kako kroz interpretaciju sustavno razviti svijest o zaštiti baštine, s osobitim naglaskom na interpretaciju baštine kao na neodvojivi dio turističke ponude turističke destinacije. Posebno osmišljen edukacijski program cjeloživotnog obrazovanja „Interpretatori tradicijske kulture“, prvotno izveden u Sisačko- moslavačkoj županiji ukazao je na cijeli niz prednosti i to ne samo u interpretaciji, već i u povezivanju razdvojenih dijelova županije, onih koji su i prostorno, identitetski i povijesno bili odvojeni. Kroz edukaciju i povezivanje dionika dobivene su projektne ideje koje su nastale kao rezultat ovog programa i stvorili platformu za umrežavanje kroz razvoj različitih podoblika ruralnog i kulturnog turizma i njihovih brojnih kombinacija. Vođeni činjenicom da su suvremeni turisti motivirani željom za upoznavanjem kulture drugačije od vlastite, u mjestu koje se ne može zamijeniti bilo kojom drugom turističkom destinacijom, u prvi plan dolazi i gostoljubivost u pravom smislu te riječi jer dozvoljava gostu određen stupanj bliskosti s domaćinom, prirodom i kulturnim kontekstom. Uključivanje obiteljskog, kao i socijalnog poduzetništva u turizam nudi i kreira čitav niz mogućnosti da se kroz kulturnu baštinu, neke možda zaboravljene priče i mitove, zanate i obrte, vještine i rituale stvore drugačiji uvjeti za dodanu vrijednost u turizmu, poštujući nove trendove i interpretativne tehnike 231 kao što su storytelling i ekonomija doživljaja. Takvi poduzetnici su i interpretatori baštine, ali i pokretači novih kreativnih oblika turizma posebnih interesa i pridonose afirmaciji turizma kao iscjeljujućoj i transformativnoj aktivnosti, a ujedno jačaju identitet i autentičnost lokalnih zajednica koje su do sada bile marginalizirane.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Edward Bernays