Pregled bibliografske jedinice broj: 1120579
PRIKAZ STUDENTSKE TERENSKE NASTAVE NA ŠIREM PODRUČJU MJESTA PLOMIN (PLOMINSKA GORA, HRVATSKA)
PRIKAZ STUDENTSKE TERENSKE NASTAVE NA ŠIREM PODRUČJU MJESTA PLOMIN (PLOMINSKA GORA, HRVATSKA) // Glasilo Future, 3 (2020), 3; 34-50 doi:10.32779/gf.3.3.3 (međunarodna recenzija, članak, stručni)
CROSBI ID: 1120579 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PRIKAZ STUDENTSKE TERENSKE NASTAVE NA ŠIREM
PODRUČJU MJESTA PLOMIN (PLOMINSKA GORA, HRVATSKA)
(DISPLAY OF STUDENT FIELDWORK TEACHING IN THE WIDER
AREA OF PLOMIN (PLOMINSKA GORA, CROATIA))
Autori
Vitasović Kosić, Ivana: Šipek, Mirjana: Šajna, Nina
Izvornik
Glasilo Future (2623-6575) 3
(2020), 3;
34-50
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
studentska terenska nastava, vegetacija, flora, endemi, Plomin
(student fieldwork, vegetation, flora, endemic taxa, Plomin)
Sažetak
Cilj ovog stručnog rada bio je predstaviti određene tematske nastavne jedinice koje se praktično obrađuju u obliku terenske nastave u okviru kolegija "Fitocenologija" i "Ekologija staništa i biljnih zajednica", a izvode se na Agronomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Terenska nastava odvijala se na širem području mjesta Plomin i Plominske gore, području vrlo bogate i raznolike flore, gdje nalazimo mnoge endemične i ugrožene svojte te različite tipove staništa, kao i različite tipove eu- i submediteranske vegetacije. Plomin i okolica poučan su primjer kako utjecaj čovjeka u prostoru može biti pozitivan i/ili negativan. Bez aktivnosti čovjeka i njegovih domaćih životinja raznolikost prirodnih samoniklih orhideja (porodica Orchidaceae) bila bi mnogo manja. Spajanjem biljne i animalne proizvodnje maksimalno se može iskoristiti potencijal prirodnih datosti, štiteći pri tome biološku raznolikost svojti i staništa. Ova terenska nastava osmišljena je kako bi se studentima krajobrazne arhitekture i agroekologije omogućilo da se upoznaju s endemskom i ugroženom florom te mediteranskom vegetacijom Istre. Studenti su dobili znanje o mogućnostima obnove degradiranih staništa. Terenska nastava je također studentima pružila priliku da razumiju pozitivne i negativne promjene u krajobrazu povezane s tekovinama industrijske djelatnosti. Štoviše, studenti su mogli prepoznati da negativni utjecaji značajno narušavaju vizualnu i sadržajnu vrijednost krajobraza. Uz to, studentima je pružena prilika da kušaju tradicionalne recepture samoniklih biljaka koje rastu na različitim vrstama staništa. Prezentirane aktivnosti vode ka razumijevanju koliko je važno održivo upravljati poljoprivrednim zemljištem, primjenjivati načela ekološke poljoprivrede i očuvati tradicionalne namjene tla, biljaka i životinja, što u konačnici pozitivno utječe na očuvanje bioraznolikosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Poljoprivreda (agronomija), Interdisciplinarne biotehničke znanosti