Pregled bibliografske jedinice broj: 1120427
Zbirka dijapozitiva Maroević: komunikacijske i obrazovne mogućnosti
Zbirka dijapozitiva Maroević: komunikacijske i obrazovne mogućnosti // Deveti festival hrvatskih digitalizacijskih projekata: programska knjižica / Petrušić, Renata ; Kovač, Marta (ur.).
Zagreb: Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, 2019. str. 34-35 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1120427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zbirka dijapozitiva Maroević: komunikacijske i obrazovne mogućnosti
(The Ivo Maroević Slide Collection: Communication and Education Opportunities)
Autori
Ivanjko, Tomislav ; Vujić, Žarka ; Zlodi, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Deveti festival hrvatskih digitalizacijskih projekata: programska knjižica
/ Petrušić, Renata ; Kovač, Marta - Zagreb : Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, 2019, 34-35
Skup
9. festival hrvatskih digitalizacijskih projekata
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.05.2019. - 10.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Ivo Maroević ; zbirka dijapozitiva ; digitalizacija
(Ivo Maroević ; slide collection ; digitisation)
Sažetak
Zbirku dijapozitiva Ive Maroevića označili smo baštinom nakon smrti njena stvaratelja, poznatog osnivača Katedre zabmuzeologiju i Diplomskog studija muzeologije na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Zahvaljujući financiranju iz projekta. Istraživanje korisnika baštine zbirka je u cjelovitosti digitalizirana te je započeta njena formalna i sadržajna obrada (skenirano je više od 9000, a katalogizirano gotovo 3000 dijapozitiva). Osnovnu podjelu na podzbirke (Muzeologija, Zaštita spomenika, Urbanističke teme) 35 te određenu kontrolu nazivlja uspostavio je sam I. Maroević. Zbirka svjedoči o nastavnim obvezama stvaratelja, o njegovim profesionalnim mrežama i putovanjima i baštinskim interesima (pr. ljubav prema muzejima na otvorenom). Uporaba Zbirke već je započela korištenjem u nastavi i pri nastanku seminarskih radova, a pojedini dijapozitivi ušli su i u stručne publikacije. S obzirom na brojnost zbirke, u obradu smo uključili i studente, u sklopu nastave na nekoliko kolegija. Vodeći računa o studentskom opterećenju, nekoliko generacija studenata će se susretati sa zbirkom i sudjelovati u nizu različitih dionica upravljanja zbirkom: od digitalizacije (skeniranje i obrada digitalnih reprezentacija), formalne i sadržajne obrade, upravljanja nazivljem kroz tezaurus (daljnji razvoj klasifikacije koju je započeo I. Maroević), do postupka objave na javnom portalu. Daljnjom razradom mehanizama koje susrećemo u radu sa sustavima potpomognutim radom mnoštva, a u niši obrazovanja i baštine, razvijamo suradničke modele koji mogu doprinijeti ostvarivanju niza obrazovnih ciljeva, a ujedno pridonijeti obrađenosti i dostupnosti baštinskih zbirki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb