Pregled bibliografske jedinice broj: 1120390
Govorne cjeline u inojezičnom hrvatskom
Govorne cjeline u inojezičnom hrvatskom // Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 4. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Matovac, Darko (ur.).
Zagreb: FF Press, 2019. str. 161-169
CROSBI ID: 1120390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Govorne cjeline u inojezičnom hrvatskom
(Spoken Words in Croatian as L2)
Autori
Banković-Mandić, Ivančica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 4. zbornik radova
Urednik/ci
Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Matovac, Darko
Izdavač
FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2019
Raspon stranica
161-169
ISBN
978-953-175-820-8
Ključne riječi
govorne cjeline, asimilacije, hrvatski kao ini jezik
(spoken words, assimilation, Croatian as L2)
Sažetak
U vrednovanju ovladanosti stranim jezikom po vještinama često su na svim razinama najlošiji rezultati u razumijevanju slušanog teksta i to posebno ako se slušanje provjerava na snimljenom zvučnom zapisu i na neprilagođenom tekstu. Razlog tomu je činjenica da je zvučni zapis neprilagođenog teksta povezani govor čija su obilježja asimilacije koje se u pisanju ne provode. Prema Opisnom referentnom okviru za hrvatski jezik razine B1, govornik ove razine može razumjeti asimilirani govor, ali asimilacije ne provodi u čitanju i govorenju. Govornik hrvatskog jezika na razini B2 također ne provodi sustavno asimilacije, ali se očekuje da u percepciji može segmentirati povezani izgovor – pravilno čuti i eventualno zapisati izgovorene riječi. U radu će se pokazati kako osvijestiti i oprimjeriti glasovne promjene na granici riječi u nastavi te tako poboljšati razumijevanje slušanog teksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)