Pregled bibliografske jedinice broj: 112034
Znanost, obrazovanje i znanje u postmodernom razvoju Hrvatske
Znanost, obrazovanje i znanje u postmodernom razvoju Hrvatske // Ekonomija/Economics, 10 (2003), 1; 249-273 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 112034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanost, obrazovanje i znanje u postmodernom razvoju Hrvatske
(Science, Education and Knowledge in Post - Modern Economic Development of Croatia)
Autori
Dragičević, Adolf
Izvornik
Ekonomija/Economics (1330-0636) 10
(2003), 1;
249-273
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
revolucija; evolucija; kibernetički prostor; virtualna stvarnost; tehnologija; suverenitet; specijalizacija
(nema)
Sažetak
Prijelaz iz industrijskog u postindustrijsko društvo donosi tehnološke i društvene promjene kojima vodeću ulogu u gospodarskom i kulturnom razvoju preuzima znanstveno znanje. Sve sredine, velike i male zemlje, pribjegavaju permanentnom znanstveno tehnološkom revolucioniranju i globalnom umrežavanju, što je pretpostavka i uvjet svakog postmodernog indormacionalističkog i biotehnološkog napredovanja. Uvijek je i svugdje prevrat u materijalnoj proizvodnji najvažniji. Od njega sve ovisi i zato mu treba sve podrediti te glavninu istraživanja, obrazovanja i svakodnevnog učenja usmjeriti prema budućnosti. Informatičke tehnologije, kibernetički način proizvodnje i virtualni odnosi digitalnog komuniciranja podjednako zahtijevaju stalno inoviranje tehnologije i ekonomije, a isto tako i odgovarajuće stalno evolucijsko mijenjanje nove društvene zajednice. Znanost, obrazovanje i znanje toliko su recentni i postmoderni koliko su tom revolucioniranju i razvoju podređeni, odnosno koliko su mu prilagođeni i koliko su u njegovoj funkciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0101104
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti
Profili:
Adolf Dragičević
(autor)