Pregled bibliografske jedinice broj: 1120339
Samoprocjena izgovora neizvornih govornika hrvatskog jezika
Samoprocjena izgovora neizvornih govornika hrvatskog jezika // Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku, 48 (2019), 1-2; 25-40 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1120339 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena izgovora neizvornih govornika
hrvatskog jezika
(SELF-EVALUATION OF PRONUNCIATION IN SPEAKERS OF
CROATIAN AS L2)
Autori
Banković-Mandić, Ivančica
Izvornik
Strani jezici : časopis za primijenjenu lingvistiku (0351-0840) 48
(2019), 1-2;
25-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samoprocjena ; izgovor ; inojezični hrvatski
(self-evaluation ; pronunciation ; Croatian as L2)
Sažetak
Sociofonetska istraživanja pokazuju da su odstupanja u izgovoru u hrvatskom javnom govoru uglavnom lošije ocijenjena te da se uz odstupanja vežu negativne osobine ličnosti. U privatnoj komunikaciji veća je tolerancija na odstupanja. No, regionalni govor ne procjenjuje se u svim jezicima negativno. U radu se želi pokazati mogu li se neizvorni govornici hrvatskog jezika prema samoprocjeni izgovora grupirati prema jezicima. Pretpostavka je da će govornici srodnih jezika s hrvatskim navesti manje varijabli odstupanja od govornika nesrodnih jezika. Za istraživanje su prikupljena 73 upitnika samoprocjene izgovora hrvatskog na različitim razinama. Ispitivale su se sljedeće varijable: intonacije, vokali, konsonanti i naglasci. Upitnik je bio otvorenog tipa pa su ispitanici mogli navesti još neke varijable koje nisu bile ponuđene. Ispitanici su na skali od 1 do 5 ocijenili svoj izgovor. Rezultati istraživanja mogu biti smjernica u radu lektoru hrvatskog jezika kako bi govornik inojezičnog hrvatskog imao prihvatljiv izgovor sukladno razini poznavanja hrvatskog jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)