Pregled bibliografske jedinice broj: 1120255
Osposobljenost učitelja za korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi
Osposobljenost učitelja za korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi // Međunarodna zansntvena konferencija: Identiteti-kulture-jezici - Novi obzori društvenih i humanističkih znanosti
Mostar, Bosna i Hercegovina, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1120255 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljenost učitelja za korištenje
informacijsko-komunikacijske tehnologije u
nastavi
(Teachers' ability to use information and
communication technology in teaching)
Autori
Odak, Marko ; Blažević, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Međunarodna zansntvena konferencija: Identiteti-kulture-jezici - Novi obzori društvenih i humanističkih znanosti
Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 31.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
digitalni udžbenici, informacijsko-komunikacijska tehnologija, učitelji, vrednovanje, web 2.0 alati
(digital textbooks, information and communication technology, teachers, evaluation, web 2.0 tools)
Sažetak
Svakodnevno smo svjedoci ubrzanoga razvoja tehnologije koja neminovno ima implikacije na odgojno-obrazovne sustave u cijelom svijetu. Odgojno-obrazovne institucije na različite načine pokušavaju odgovoriti na izazove koje pred njih postavlja informacijsko- komunikacijske tehnologija pokušavajući je implementirati na što kvalitetniji način u odgojno-obrazovni proces. Glavni nosioci implementacije informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi su zasigurno učitelji, ali mnogi su svoje inicijalno obrazovanje završili davno prije digitalne revolucije te se sada zasigurno možemo pitati koliko su osposobljeni za njeno korištenje. Dio učitelja je radeći na svome cjeloživotnom obrazovanju usavršio i svoje digitalne kompetencije, ali je važno propitati na kojoj razini su razvijene posebno kada govorimo o korištenju web 2.0 alata i digitalnih udžbenika koji danas predstavljaju okosnicu nastave potpomognute informacijsko-komunikacijskom tehnologijom. Sa ciljem utvrđivanja osposobljenosti učitelja za korištenje informcijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi provedeno je istraživanje među učiteljima razredne i predmetne nastave u Republici Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Željelo se utvrditi koliko se učitelji samoprocjenjuju osposobljenima za korištenje informacijsko-komukacijske tehnologije u nastavi, a posebice za korištenje digitalnih udžbenika i web 2.0 alata. Osim samoga korištenja željelo se ispitati i osposobljenost za vrednovanje javno dostupnih digitalnim medijima sukladno didaktičkim i tehhničkim elementima vrednovanja. Također su se ispitale razlike s obzirom na socio-demografska obilježja ispitanika. Dobiveni rezultati istraživanja budućim i sadašnjim učiteljima mogu biti poticaj za kvalitetnije osmišljavanje suvremenoga odgojno- obrazovnoga procesa potpomognuto informacijsko- komunikacijskom tehnologijom. Kreatorima programa inicijalnoga i cjeloživotnoga obrazovanja učitelja mogu pomoći prilikom njihova osmišljavanja kako bi se učitelje na različitim razinama djelovanja osposobilo za kvalitetno korištenje informacijako- komunikacijske tehnologije u nastavi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu