Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1120171

Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba


Selestrin, Zrinka
Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 1120171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba
(The relation between academic achievement, school commitment and individual resilience factors in adolescents from City of Zagreb)

Autori
Selestrin, Zrinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
29.06

Godina
2017

Stranica
85

Mentor
Kranželić, Valentina

Neposredni voditelj
Ferić, Martina

Ključne riječi
individualna otpornost ; razlika između spola i dobi ; školski uspjeh ; privrženost školi ; predanost izvršavanju školskih obaveza
(individual resilience ; gender and age difference ; school success ; commitment to school)

Sažetak
Temeljni cilj diplomskog rada jest steći uvid u individualnu otpornost učenika srednjih škola iz grada Zagreba te u njihov odnos prema školi. Specifični ciljevi rada su utvrđivanje razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na neka njihova demografska obilježja adolescenata (spol i dob) te njihov odnos prema školi (privrženost školi i školski uspjeh). Istraživanje je provedeno sredinom travnja 2017. godine na prigodnom uzorku od 220 učenika u dvije srednje strukovne škole te jednoj gimnaziji u Gradu Zagrebu. Uzorak se sastojao od 90 učenika iz Škole za Grafiku, dizajn i medijsku produkciju, 41 učenika iz Veterinarske škole i 89 učenika iz Prve gimnazije. Istraživanje je provedeno u okviru pilot projekta «Pozitivan razvoj adolescenata grada Zagreba: analiza stanja» na Odsjeku za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta. Za potrebe navedenog projekta, izrađen je instrument koji se sastoji od nekoliko različitih skala te od dodatnih pitanja kojima su prikupljeni sociodemografski podaci o sudionicima istraživanja. Za potrebe ovog rada, kako bi se dobili podaci potrebni za ostvarivanje cilja i kako bi se odgovorilo na postavljene probleme od cjelovitog instrumenta uzeti su u obzir: (1) Opći podaci o sudionicima istraživanja (izrađen za potrebe ovog projekta), (2) Upitnik individualne otpornosti (California Healthy Kids Survey, Supplemental Resilience and Youth Development module, 2007) i (3) Skala vezanosti za školu (Roviš i Bezinović, 2011). U istraživanju je korištena metoda ''papir-olovka'', a sudjelovanje u istraživanju je bilo anonimno. Rezultati su pokazali da su na skali individualne otpornosti sudionici postigli visoki prosječni rezultat, dok su na skali Vezanosti za školu – subskali privrženost školi postigli ispodprosječni rezultat kao i na drugoj subskali predanost izvršavanju školskih obaveza te da nisu relativno visoko vezani na navedenoj skali. Nadalje, pokazalo se kako ne postoji statistički značajna razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na spol sudionika. Također, nije se pokazala ni statistički značajna razlika između individualne otpornosti sudionika s obzirom na dob sudionika. U pogledu korelacija, dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajnu pozitivnu povezanost između individualne otpornosti sudionika i školskog uspjeha izraženog ocjenama (r=0, 14, p=0, 04) te između individualne otpornosti i 2 subskale – privrženost školi (r=0, 27, p=0, 00) i predanost izvršavanju školskih obaveza (r=0, 37, p=0, 00).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Valentina Kranželić (mentor)

Avatar Url Zrinka Selestrin (autor)

Avatar Url Martina Ferić (mentor)

Citiraj ovu publikaciju:

Selestrin, Zrinka
Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Selestrin, Z. (2017) 'Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Selestrin, Zrinka}, year = {2017}, pages = {85}, keywords = {individualna otpornost, razlika izme\dju spola i dobi, \v{s}kolski uspjeh, privr\v{z}enost \v{s}koli, predanost izvr\v{s}avanju \v{s}kolskih obaveza}, title = {Odnos \v{s}kolskog uspjeha, privr\v{z}enosti \v{s}koli i individualnih \v{c}imbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba}, keyword = {individualna otpornost, razlika izme\dju spola i dobi, \v{s}kolski uspjeh, privr\v{z}enost \v{s}koli, predanost izvr\v{s}avanju \v{s}kolskih obaveza}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Selestrin, Zrinka}, year = {2017}, pages = {85}, keywords = {individual resilience, gender and age difference, school success, commitment to school}, title = {The relation between academic achievement, school commitment and individual resilience factors in adolescents from City of Zagreb}, keyword = {individual resilience, gender and age difference, school success, commitment to school}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font