Pregled bibliografske jedinice broj: 1120171
Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba
Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i individualnih čimbenika otpornosti adolescenata grada Zagreba, 2017., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1120171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos školskog uspjeha, privrženosti školi i
individualnih čimbenika otpornosti adolescenata
grada Zagreba
(The relation between academic achievement, school
commitment and individual resilience factors in
adolescents from City of Zagreb)
Autori
Selestrin, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.06
Godina
2017
Stranica
85
Mentor
Kranželić, Valentina
Neposredni voditelj
Ferić, Martina
Ključne riječi
individualna otpornost ; razlika između spola i dobi ; školski uspjeh ; privrženost školi ; predanost izvršavanju školskih obaveza
(individual resilience ; gender and age difference ; school success ; commitment to school)
Sažetak
Temeljni cilj diplomskog rada jest steći uvid u individualnu otpornost učenika srednjih škola iz grada Zagreba te u njihov odnos prema školi. Specifični ciljevi rada su utvrđivanje razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na neka njihova demografska obilježja adolescenata (spol i dob) te njihov odnos prema školi (privrženost školi i školski uspjeh). Istraživanje je provedeno sredinom travnja 2017. godine na prigodnom uzorku od 220 učenika u dvije srednje strukovne škole te jednoj gimnaziji u Gradu Zagrebu. Uzorak se sastojao od 90 učenika iz Škole za Grafiku, dizajn i medijsku produkciju, 41 učenika iz Veterinarske škole i 89 učenika iz Prve gimnazije. Istraživanje je provedeno u okviru pilot projekta «Pozitivan razvoj adolescenata grada Zagreba: analiza stanja» na Odsjeku za poremećaje u ponašanju, Edukacijsko- rehabilitacijskog fakulteta. Za potrebe navedenog projekta, izrađen je instrument koji se sastoji od nekoliko različitih skala te od dodatnih pitanja kojima su prikupljeni sociodemografski podaci o sudionicima istraživanja. Za potrebe ovog rada, kako bi se dobili podaci potrebni za ostvarivanje cilja i kako bi se odgovorilo na postavljene probleme od cjelovitog instrumenta uzeti su u obzir: (1) Opći podaci o sudionicima istraživanja (izrađen za potrebe ovog projekta), (2) Upitnik individualne otpornosti (California Healthy Kids Survey, Supplemental Resilience and Youth Development module, 2007) i (3) Skala vezanosti za školu (Roviš i Bezinović, 2011). U istraživanju je korištena metoda ''papir-olovka'', a sudjelovanje u istraživanju je bilo anonimno. Rezultati su pokazali da su na skali individualne otpornosti sudionici postigli visoki prosječni rezultat, dok su na skali Vezanosti za školu – subskali privrženost školi postigli ispodprosječni rezultat kao i na drugoj subskali predanost izvršavanju školskih obaveza te da nisu relativno visoko vezani na navedenoj skali. Nadalje, pokazalo se kako ne postoji statistički značajna razlika u individualnoj otpornosti s obzirom na spol sudionika. Također, nije se pokazala ni statistički značajna razlika između individualne otpornosti sudionika s obzirom na dob sudionika. U pogledu korelacija, dobiveni rezultati ukazali su na statistički značajnu pozitivnu povezanost između individualne otpornosti sudionika i školskog uspjeha izraženog ocjenama (r=0, 14, p=0, 04) te između individualne otpornosti i 2 subskale – privrženost školi (r=0, 27, p=0, 00) i predanost izvršavanju školskih obaveza (r=0, 37, p=0, 00).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb