Pregled bibliografske jedinice broj: 1119823
Poboljšanje dijagnostike prekida pretplatničkog odnosa pomoću dubinske analize internetskog sadržaja
Poboljšanje dijagnostike prekida pretplatničkog odnosa pomoću dubinske analize internetskog sadržaja, 2015., diplomski rad, diplomski, Zagreb
CROSBI ID: 1119823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poboljšanje dijagnostike prekida pretplatničkog odnosa pomoću dubinske analize internetskog sadržaja
(Improving churn prediction using in-depth analysis of Internet content)
Autori
Kunić, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2015
Stranica
69
Mentor
Klepac, Goran
Ključne riječi
prekid ugovornog odnosa, rudarenje teksta, analiza sentimenta
(churn, text-mining, sentiment analysis)
Sažetak
Kod institucija koje organiziraju sezonske koncertne cikluse prisutan je poslovni problem zadržavanja pretplatnika. Budući da je za zadržavanje pretplatnika koji će s velikom vjerojatnošću obnoviti pretplatu potreban bitno manji marketinški napor, institucijama je potrebna pomoć pri identifikaciji pretplatnika koji razmišljaju o tome da ne obnove pretplatu. U radu su uspoređena dvije varijante modela koji to omogućuju. U prvoj varijanti se model temelji isključivo na strukturiranim podacima iz skladišta podataka, a u drugoj je taj isti model dopunjen nestrukturiranim podacima ekstrahiranim na temelju analize tekstova objavljenih na internetskim portalima. Osnovni model između ostalih atributa sadržava i atribut kojim se koncerti rangiraju prema cijenama ulaznica koje su različite za svaki koncert u ciklusu. Iz kombinacije posjećenih koncerata formira se atribut koji posredno, na temelju cijena određenih od strane organizatora, predstavlja (ne)zadovoljstvo pretplatnika pojedinačnim koncertima u ciklusu. Ovaj rad nudi drugačiju posrednu metodu otkrivanja (ne)zadovoljstva pretplatnika kod koje nema elementa subjektivne procjene organizatora već se ona temelji na podacima o sentimentalnoj intoniranosti internetskih članaka, njihovom broju i čitanosti. Rezultat istraživanja je pokazao da postoji značajan nerazmjer između rangiranja pojedinačnih koncerata na temelju vrijednosti za publiku i vrijednosti za organizatora te da je indikator (ne)zadovoljstva dobiven analizom internetskog sadržaja relevantniji za procjenu obnove pretplate od indikatora vrijednosti koncerta na temelju cijene ulaznica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Visoko učilište Algebra, Zagreb