Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1119731

Poučavanje teme Prehrana čovjeka putem istraživačkog učenja i osnovnih načela teorije izbora i kvalitetne škole


Petelinec, Ana; Nikša, Ema; Grudiček, Dominik; Sertić Perić, Mirela
Poučavanje teme Prehrana čovjeka putem istraživačkog učenja i osnovnih načela teorije izbora i kvalitetne škole // Educatio biologiae, 6 (2020), 65-79 doi:10.32633/eb.6.5 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 1119731 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje teme Prehrana čovjeka putem istraživačkog učenja i osnovnih načela teorije izbora i kvalitetne škole
(Teaching the topic Human nutrition through learning by research and basic principles of choice theory and quality school)

Autori
Petelinec, Ana ; Nikša, Ema ; Grudiček, Dominik ; Sertić Perić, Mirela

Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 6 (2020); 65-79

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
prehrana učenika ; nastava biologije ; istraživački rad učenika ; mogućnost izbora
(student nutrition ; biology teaching ; student research ; choice of possibilities)

Sažetak
Nepravilna prehrana je sve veći problem u modernim društvima, a javlja se već kod djece i adolescenata. Glavni cilj ovog rada je ukazati na metode i oblike poučavanja pomoću kojih se može osvijestiti važnost pravilne prehrane kod djece osnovnoškolskog uzrasta. Provedeno je učeničko istraživanje prehrane učenika petog i sedmog razreda osnovne škole, kako bi se utvrdio dnevni broj obroka i raznolikost prehrane učenika, a na osnovu rezultata istraživanja, učenike se - kroz prilagodbu nastavnih aktivnosti interesima učenika - vodilo u učenju o zdravim prehrambenim navikama. Rezultati učeničkog istraživanja pokazali su da učenici koji su sudjelovali u istraživanju konzumiraju najmanje tri obroka i barem jednu vrstu voća ili povrća dnevno, što povezujemo s prethodnim istraživanjima koja tumače da na prehrambene navike djece i mladih uvelike utječu različiti okolišni čimbenici, poput prehrambenih navika roditelja, tradicije i medija. Rezultati učeničkog istraživanja poslužili su kao osnova za daljnje poučavanje o temi pravilne prehrane čovjeka, odnosno za izgradnju predviđenih bioloških koncepata i učeničkih stavova te za razvijanje sposobnosti primjene usvojenih znanja o prehrani na primjerima iz svakodnevnog života. Kroz sve nastavne aktivnosti opisane u ovom radu, učenici su pokazali interes za temu pravilne prehrane i voljni su razviti zdravije prehrambene navike, a mi iznosimo mišljenje da bi se to moglo i postići primjenom osnovnih načela kvalitetne škole i teorije izbora u nastavi, koji se temelje na tome da učenici samostalno odabiru svoje buduće ponašanje i/ili korigiraju postojeće navike temeljem informacija koje samostalno prikupe i obrade. U jednom dijelu ovog istraživanja, nastavni sadržaj je prilagođen interesu učenika, što je rezultiralo velikom aktivnošću učenika, ukazujući na pozitivne učinke primjene načela kvalitetne škole i teorije izbora u nastavi biologije. Sugeriramo da bi sudjelovanje učenika u kreiranju nastave vjerojatno pomoglo u stvaranju kvalitetnijeg odnosa između učenika i nastavnika i pozitivnijeg okruženja za učenje, što je također jedna od osnovnih postavki kvalitetne škole. Također, veća uključenost učenika u kreiranje nastave može poslužiti i kao podrška u izgradnji (pozitivnih) stavova učenika, odnosno kao poticaj na pozitivne promjene u ponašanju (izboru prehrambenih namirnica) učenika. Nadalje, temeljem rezultata ovog istraživanja, predlažemo da nastavnici detaljno bilježe učeničku aktivnost tijekom nastavnih sati, što bi im moglo pomoći u samoprocjeni vlastitog rada, kao i u procjeni učeničkog interesa za pojedine nastavne teme i oblike rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu

Profili:

Avatar Url Mirela Sertić Perić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Petelinec, Ana; Nikša, Ema; Grudiček, Dominik; Sertić Perić, Mirela
Poučavanje teme Prehrana čovjeka putem istraživačkog učenja i osnovnih načela teorije izbora i kvalitetne škole // Educatio biologiae, 6 (2020), 65-79 doi:10.32633/eb.6.5 (domaća recenzija, članak, stručni)
Petelinec, A., Nikša, E., Grudiček, D. & Sertić Perić, M. (2020) Poučavanje teme Prehrana čovjeka putem istraživačkog učenja i osnovnih načela teorije izbora i kvalitetne škole. Educatio biologiae, 6, 65-79 doi:10.32633/eb.6.5.
@article{article, author = {Petelinec, Ana and Nik\v{s}a, Ema and Grudi\v{c}ek, Dominik and Serti\'{c} Peri\'{c}, Mirela}, year = {2020}, pages = {65-79}, DOI = {10.32633/eb.6.5}, keywords = {prehrana u\v{c}enika, nastava biologije, istra\v{z}iva\v{c}ki rad u\v{c}enika, mogu\'{c}nost izbora}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.6.5}, volume = {6}, issn = {1849-6520}, title = {Pou\v{c}avanje teme Prehrana \v{c}ovjeka putem istra\v{z}iva\v{c}kog u\v{c}enja i osnovnih na\v{c}ela teorije izbora i kvalitetne \v{s}kole}, keyword = {prehrana u\v{c}enika, nastava biologije, istra\v{z}iva\v{c}ki rad u\v{c}enika, mogu\'{c}nost izbora} }
@article{article, author = {Petelinec, Ana and Nik\v{s}a, Ema and Grudi\v{c}ek, Dominik and Serti\'{c} Peri\'{c}, Mirela}, year = {2020}, pages = {65-79}, DOI = {10.32633/eb.6.5}, keywords = {student nutrition, biology teaching, student research, choice of possibilities}, journal = {Educatio biologiae}, doi = {10.32633/eb.6.5}, volume = {6}, issn = {1849-6520}, title = {Teaching the topic Human nutrition through learning by research and basic principles of choice theory and quality school}, keyword = {student nutrition, biology teaching, student research, choice of possibilities} }

Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font