Pregled bibliografske jedinice broj: 1119702
Cjelovit odgoj: teološko-pedagoški naglasci u svjetlu crkvenog nauka
Cjelovit odgoj: teološko-pedagoški naglasci u svjetlu crkvenog nauka // Bogoslovska smotra, 91 (2021), 1; 51-72 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1119702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Cjelovit odgoj: teološko-pedagoški naglasci
u svjetlu crkvenog nauka
(Integral Education: Theological-Pedagogical
Emphases in the Light of Church Teaching)
Autori
Singbo, Odilon-Gbenoukpo ; Mališa, Snježana
Izvornik
Bogoslovska smotra (0352-3101) 91
(2021), 1;
51-72
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
cjelovit odgoj, entuzijazam, papa Pio XI., Jacques Maritain, Gravissimum educationis, Divini illius magistri, kršćanska antropologija, crkveni odgojni nauk, pedagogija srca.
(integral education, educational enthusiasm, pope Pius XI, Jacques Maritain, Gravissimum educationis, Divini illius magistri, Christian anthropology, ecclesiastical educational teaching, the pedagogy of the heart.)
Sažetak
Autori u radu istražuju izvore sintagme „cjelovit odgoj“ te njegovu recepciju u katoličkom nauku o odgoju. Polazeći od kršćanske antropologije, obrazlažu razne implikacije takvog pristupa odgojnom procesu te moguće putove za njegovo ostvarenje u suvremenom kontekstu. Rad je podijeljen u tri dijela. U prvoj točci pod naslovom „Na vrelu pojma: povijesno – analitički prikaz“ obrađuje se i analizira povijesni izvor pojma cjelovitog odgoja te razumijevanje istog u crkvenim dokumentima, kod domaćih i stranih autora, a posebno u cjelovitom humanizmu Jacquesa Maritaina. Druga točka pod naslovom „Izabrani teološko-pedagoški naglasci o cjelovitom odgoju“ ističe kršćansku antropologiju kao temelj i izvor ispravnog oblikovanja sadržaja cjelovitog odgoja uzimajući u obzir suvremene vrijednosne okolnosti koje zahtjevaju nove relacijske dinamike u samom odgojnom procesu. Treća točka rada pod naslovom „Pedagogija srca kao put cjelovitog odgoja“ bavi se povezanošću kognitivne i afektivne dimenzije osobe te potrebu za shvaćanje njezine jedinstvenost i jednosti. Takva pedagogija je u svojoj biti personalistička. Kroz rad se jasno ističe utjecaj Jacquesa Maritaina na eksplicitno oblikovanje crkvenog pristupa odgoju. Težište je stavljeno na posadašnjenje antropološko- teološko- pedagoškog pristupa cjelovitom odgoju, na kršćanski odgoj kako model cjelovitog odgoja i na njegove moguće primjene. U zaključnom dijelu rada ukazuje se na potrebu povratka na izvore katoličkog cjelovitog pristupa odgoju. Taj pristup iziskuje entuzijastičku otvorenost srca odgajatelja i odgajanika kroz vjeru u vrhovnog Učitelja Isusa Krista.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Religijske znanosti (interdisciplinarno polje), Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Religious and Theological Abstracts