Pregled bibliografske jedinice broj: 1119440
Nasilje učenika nad učiteljima
Nasilje učenika nad učiteljima, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1119440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nasilje učenika nad učiteljima
(Student violence against teachers)
Autori
Šargač, H.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
09.09
Godina
2020
Stranica
86
Mentor
Zloković, Jasminka
Ključne riječi
nastavnik – žrtva, nasilje učenika nad nastavnicima, učenik – nasilnik
(teacher - victim, student violence against teachers, school violence, student – bully)
Sažetak
Nasilje učenika nad nastavnicima je ozbiljna pojava koja je nedovoljno istražena u Hrvatskoj na znanstvenoj i stručnoj razini. Budući da su nastavnici u svakodnevnom kontaktu s učenicima i imaju značajnu ulogu u njihovim životima, bitno je bolje razumijevanje odnosa između nastavnika i učenika uključujući i nasilne postupke u tom odnosu. Bolje razumijevanje načina na koji nastavnici doživljavaju nasilje na radnom mjestu može pomoći u promicanju dobrobiti nastavnika i poboljšanju međuljudskih odnosa svih dionika škole. Zbog toga je glavni cilj ovog istraživanja ispitati pojavnost nasilnog ponašanja učenika prema srednjoškolskim nastavnicima u Primorsko – goranskoj županiji. Uz to su ispitani i oblici nasilja, posljedice nasilja koje su nastavnici doživjeli, neke karakteristike žrtve i nasilnika te zadovoljstvo nastavnika pruženom podrškom kolega. U istraživanju je sudjelovalo 136 nastavnika iz 31 srednje škole u Primorsko – goranske županije. Istraživanjem je utvrđeno kako je 76, 5% nastavnika bilo žrtva nasilja barem jednom u svojoj profesionalnoj karijeri. U posljednje tri školske godine (2017/18, 2018/19, 2019/20) nastavnici su najčešće doživjeli verbalne oblike nasilja, od čega je 52, 9% nastavnika bilo žrtva vrijeđanja, 53, 7% ismijavanja i 45, 6% žrtva verbalnih prijetnji. Ostali oblici nasilja su prisutni u manjoj mjeri. Testovima je utvrđeno da nasilje značajno češće doživljavaju muškarci, nastavnici koji imaju između 11 i 20 godina radnog staža, rade u školi kapaciteta manje od 200 učenika te u manjem gradu. Kao posljedice nasilja, nastavnici najčešće percipiraju povećanu razinu stresa, bespomoćnost i umor. Polovina ispitanika (50, 5%) se najčešće nakon nasilnih incidenata za pomoć obraća pedagogu ili drugim nastavnicima, a gotovo trećina njih (27, 2%) nije zadovoljna pruženom podrškom i poduzetim mjerama. Ispitanici istraživanja su prepoznali neke od učestalih karakteristika učenika koji su nasilni poput: muškog spola, lošeg školskog uspjeha, konzumacija alkohola i opojnih sredstava te niska roditeljska kontrola i podrška. U posljednjem djelu rada analizirani su prijedlozi ispitanika kako minimizirati školsko nasilje. nastavnik – žrtva, nasilje učenika nad nastavnicima, učenik – nasilnik
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-uniri-drustv-18-6 - Osnaživanje obitelji za razvoj pozitivnih odnosa i obiteljskog zajedništva (Zloković, Jasminka, NadSve - UNIRI Sredstva potpore znanstvenim istraživanjima) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Jasminka Zloković
(mentor)